هیچ گزارشی در پرونده پزشکی قانونی نبود

علیرضا شیرمحمدعلی به خاک سپرده شد

زیتون– علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی، روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد، در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

روز گذشته (سه شنبه) علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ (فشافویه)، در پی حمله «دو تن از زندانیان بزهکار با چاقو» به او در روز دوشنبه، ۲۰ خردادماه، پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده‌ است.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیشتر از روند محاکمه علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ ساله گزارش داده بود که او به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

گفته می‌شود شیرمحمدعلی و برزان محمدی، دیگر زندانی بازداشت‌شده در اعتراضات مرداد ۹۷ به دلیل «فقدان امنیت جانی» در زندان فشافویه و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، قبلاً اعتصاب غذا هم کرده بودند.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی در گفت‌وگو با ایرناپلاس خبر از آن داد که تعداد ضربات وارد شده به این زندانی سیاسی بیش از ۳۰ ضربه بوده است.

به گفته عرفانیان کاسب علی‌الظاهر در بندی که شیرمحمدعلی حضور داشته است٬ یک سلول انفرادی وجود داشته که دو قاتل در آن بودند. متأسفانه معلوم نیست آن شب چه اتفاقی افتاده که آنها بدون هیچ درگیری قبلی دفعتاً به ایشان حمله می‌کنند و با ضربات متعدد ایشان را به قتل می‌رسانند.

این وکیل دادگستری می‌گوید: «گفته می‌شود تعداد ضربات بیش از ۳۰ ضربه بوده است. اما برای اطلاع از تعداد دقیق باید از خانواده پیگیر شوم. اما یک ضربه شدید به قلب و دیگری به شاهرگ بوده است.»

عرفانیان ادامه داد که معمولاً وقتی درگیری می‌شود یکی دو ضربه می‌زنند، ولی وارد کردن ۳۰ یا ۴۰ ضربه عجیب است.

او در پاسخ به این پرسش که چطور دو قاتلی که در سلول انفرادی بودند توانسته‌اند از سلول خارج شوند و شیرمحمدعلی را به قتل برسانند، گفت: «من از جزئیات به‌صورت دقیق خبر ندارم، ولی بر اساس اطلاعات موثقم در بندی که مرحوم شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه در آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را به قتل رساندند.»

عرفانیان افزود: «هنوز گزارشی از مسئولان زندان درباره این حادثه به او ارائه نشده است و به گفته خانواده علیرضا شیرمحمدعلی نیز هیچ گزارشی در پرونده پزشکی قانونی نبوده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

هیچ گزارشی در پرونده پزشکی قانونی نبود

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »