? زنده| عبدالرضا داوری شایعه خودکشی‌اش را تکذیب کرد

 


احضار سفیر بریتانیا به وزارت امور خارجه

وزارت خارجه ایران امروز (شنبه) با احضار سفیر بریتانیا در تهران، به مواضع دولت آن کشور مبنی بر نقش جمهوری اسلامی در حمله اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان اعتراض کرد.

محمود بریمانی، مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه ایران، در این دیدار مواضع دولت بریتانیا را «عیرقابل قبول» و «ضدایرانی» خوانده و مدعی شده است که لندن «بدون ارائه کمترین سند و مدرکی و تنها در چارچوب سیاست دنباله‌روی از واشینگتن» این اتهام را علیه ایران مطرح کرده است.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، روز جمعه گفته بود سپاه پاسداران عامل حملات به دو نفتکش در دریای عمان است و از نظر لندن، «هیچ عامل دولتی دیگری را نمی‌توان مسئول دانست».

وزیر خارجه بریتانیا پیش از آن نیز در تایید اظهارات مقامات آمریکایی که ایران را عامل حمله به نفتکش‌ها می‌دانند، گفته بود آمریکا «نزدیک‌ترین متحد ماست» و «دلیلی ندارد که ارزیابی آنها را باور نکنیم.»/ایرنا



عراقچی: مهلت ۶۰ روزه به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود

عباس عراقچی٬ معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران٬ تاکید کرد که مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا برای احیای برجام «به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.»

عباس عراقچی بعد از دیدار دوجانبه با «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که پیش از ظهر امروز (شنبه) انجام شد٬ گفت: «این سفر در ادامه رایزنی‌های مفصلی است که کشور‌های باقی مانده در برجام و ایران به صورت دو و چند جانبه در تهران، پایتخت‌های اروپایی، مسکو و پکن انجام شد. حدود ۳۵ روز از اقدام ایران برای کاهش تعهدات خود می‌گذرد، شاهد رفت و آمد‌های بسیار زیاد دیپلماتیک در همه جهات بودیم.»

معاون سیاسی وزیر امورخارجه افزود: «امروز اشمید برای ادامه رایزنی‌ها به تهران آمد، هم برای ارائه گزارشات اقداماتی که تاکنون داشته و موضوعاتی که در ادامه دنبال خواهند کرد و جلسه خوبی بود.»

او با تاکید بر اینکه مواضع ایران در قبال برجام کاملا مشخص است گفت: «جلسه خوبی بود و دو طرف توانستند از مواضع یکدیگر مطلع شوند جمهوری اسلامی ایران باید از منافع رفع تحریم‌ها در برجام وبه خصوص رفع تحریم‌های هسته ای بهره مند شود، در غیر این صورت ما با استفاده از حقی که برجام برای ما قائل شده است، تعهدات خود را بر طبق برجام پله پله کاهش می‌دهیم و در حقیقت خروج ایران از برجام در دستور کار قرار دارد، اما این امر به صورت هدفمند و هوشمند و برنامه ریزی شده و در واقع هر جا که طرفین، تعهدات خود را عملی کرده یا بخشی از خواسته‌های ایران را محقق کنند این روند خروج متوقف می‌شود و حتی می‌تواند به جای اول خود بازگردد.»/باشگاه خبرنگاران جوان



رییس کمیته ملی المپیک: حضور زنان در ورزشگاه‌ها چالشی ایجاد نمی‌کند

رضا صالحی امیری٬ رییس کمیته ملی المپیک٬ گفت: «زنان ما ثابت کردند که هر زمان در ورزشگاه‌ها برای دیدن فوتبال حضور پیدا کردند بخاطر رعایت فضائل اخلاقی چالشی ایجاد نشده است.»

او ادامه داد: «اگر ما بخواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم بی شک بدون حضور زنان نمی‌توانیم به قله توسعه دست پیدا کنیم. زنان پرچمدار این توسعه هستند. بدون حضور آنها ما نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم.»/ایسنا



شورای نگهبان: انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، انتخابات سالمی بود

عباس علی کدخدایی٬ سخنگوی شورای نگهبان در دهمین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت که انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، انتخابات سالمی بود و درباره آن اعلام نظر هم شد که پایان‌بخش همه مسائل بود.

او افزود: «اگر در سالروز برگزاری انتخابات مطالبی را بازخوانی می‌کنیم، با هدف تقویت تاکید بر سلامت آن انتخابات و آگاه‌سازی مردم است و کاری به اظهارنظرهای گاه و بیگاه برخی افراد درباره آن نداریم. کشور ما کشوری آزاد است و بعضی افراد سخنانی را بر زبان می‌آورند که گوش ما خیلی نمی‌شنود و این گفته‌ها چندان هم معیار درستی ندارد.»/فارس


https://twitter.com/zoheirIRAN/status/1139863476787208192


احمد خاتمی: بی‌حجابی‌ها و شل‌حجابی‌ها عادی نیست

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران٬ گفت: «مساله حجاب تامین کننده امنیت اخلاقی و روانی جامعه است و به نفع هنجارشکننان هم است.»

او افزود: «بدحجابی‌ها، بی‌حجابی‌ها و شل‌حجابی‌ها عادی نیست و قطعا برنامه‌ریزی از سوی دشمن است.»

احمد خاتمی ادامه داد: «نمی‌گویم هر بدحجاب و بی‌حجابی عامل دشمن است، بلکه گاهی نمی‌دانند، توجه ندارند و در میدان دشمن بازی می‌کنند. برخورد باید قانونی باشد. برخورد غیرقانونی در جامعه اسلامی، منکر است، اما امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران و ناهیان هم باید از سوی مردم باشد، مانند حمایتی که از راننده اسنپ شد.:/فارس


 


هشدار بزرگترین انجمن کشتیرانی جهان درباره افزایش تنش‌ها در تنگه هرمز

شورای بین المللی دریانوردی بالتیک (بیمکو)،بزرگ‌ترین انجمن کشتیرانی در دنیانسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع در تنگه هرمز و خلیح فارس هشدار داده است.

هشدار بیمکو پس از حملات اخیر به دو تانکر نفتی صورت گرفته است.

دو کشتی روز پنجشنبه گذشته در نزدیکی ساحل جنوبی ایران هدف قرار گرفتند. آمریکا، ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرده، اتهامی که ایران آن را رد کرده است./بی‌بی‌سی فارسی



رویترز: ایران چند ماه تا دستیابی به حداکثر ذخایر اورانیوم فاصله دارد

رویترز خبر داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی(IAEA) که وظیفه نظارت بر اجرای تعهدات ایران طبق برجام را دارند در جلسه ای که شورای حکام هفته گذشته برگزار نمود تصریح کردند ایران سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داده است.

رویترز در ادامه نوشت:‌ در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای طی سال گذشته،‌ ایران همچنان به تعهدات خود بر اساس برجام پایبند بوده و از محدوده ای تعیین شده برای خود خارج نشده است.


لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی رد شد

عباسعلی کدخدایی٬ سخنگوی شورای نگهبان٬ خبر از رد لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی داد.

او در رابطه با لایحه اصلاح تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: «این لایحه با قانون فعلی تفاوت چندانی ندارد و نظر هر دلسوزی را به خود جلب می‌کند.»

به گفته کدخدایی فقهای شورای نگهبان معتقد بودند در ماده اول این لایحه مسائل امنیتی حذف شده است.

او اقزود که موارد دیگری نیز در رابطه با این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »