? زنده| تایید گزارش‌ها درباره تلاش ایران برای زدن پهپاد آمریکایی توسط سنتکام

 

 

https://twitter.com/EmilyAmraee/status/1140318970865737734


تایید گزارش‌ها درباره تلاش ایران برای زدن پهپاد آمریکایی توسط سنتکام

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی درباره هدف قرار دادن یک پهپاد تجسس آمریکایی از سوی ایران در آب‌های دریای عمان را تایید کرده و گفته که این اقدام ناموفق بوده است.

یک مقام آمریکایی روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خبر داده بود که این موشک از سوی نیروهای ایرانی شلیک شده است. او گفته بود موشک به هدف نخورد و در دریا سقوط کرد.

در اطلاعیه‌ای که در سایت سنتکام منتشر شده، موشک شلیک شده با فاصله حداکثر یک کیلومتر از کنار پهپاد رد شده است. این موشک زمین به هوا از نوع SA-7 بوده است.

این پهپاد ساعت شش و ۲۰ دقیقه صبح بر فراز کشتی فرونت التر، یکی از دو نفتکشی که هدف حمله قرار گرفتند، در پرواز بوده است.

آمریکا، ایران را مسئول مستقیم حمله به این نفتکش و کشتی ژاپنی «کوکوکا کاریجس» معرفی کرده است.

این دو نفتکش که حامل میعانات گازی بودند، صبح پنج‌شنبه هفته گذشته در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند./بی‌بی‌سی فارسی


https://twitter.com/toomadj/status/1140282652479676417


پومپئو: آمریکا خواستار جنگ با ایران نیست

مایک پومپئو٬ وزیر خارجه آمریکا٬ گفت که گرچه «تردیدی وجود ندارد» که ایران مسئول حمله به دو کشتی نفتکش در دریای عمان است ولی ایالات متحده قصد ندارد تا با تهران وارد جنگ شود.

او تاکید کرد :«پرزیدنت ترامپ همه کار کرده است تا از وقوع جنگ جلوگیری شود. ما خواهان جنگ نیستیم.»

با این حال، پمپئو اضافه کرد که واشینگتن آزادی عبور و مرور از طریق مناطق مهم کشتیرانی را تضمین می‌کند./بی‌بی‌سی فارسی



واکنش «پاپ» به حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان: خویشتنداری و کاهش تنش‌ها

پاپ فرانسیس٬ رهبر کاتولیک‌های جهان٬ امروز (یکشنبه) و در واکنش به حادثه حمله به نفت‌کش های ژاپنی در دریای عمان در روز پنجشنبه گذشته خواستار خویشتنداری و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی با ابراز نگرانی از پیامدهای این حملات گفت: «من از همه می‌خواهم تا ابزارهای دیپلماسی را به کار گرفته تا از این طریق بتوان مسائل پیچیده مربوط به بحران در خاورمیانه را حل و فصل کرد.»

او در ادامه افزود: «بار دیگر از صمیم قلب از جامعه جهانی درخواست می‌کنم که هر اقدام ممکن را در جهت مذاکره و صلح به کار ببندند.»/رادیو فردا


https://twitter.com/AbdolrezaDavari/status/1140269281550188548


همسر نازنین زاغری مقابل سفارت ایران اعتصاب غذا کرد

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی – بریتانیایی زندانی در ایران اعلام کرده است که در اعتراض به ادامه بازداشت همسرش، خودش هم در مقابل سفارت جمهوری‌ اسلامی ایران در لندن دست به اعتصاب غذا زده است.

او روز‌ گذشته (شنبه) اعلام کرد همسرش مجددا در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

همسر نازنین زاغری شب گذشته را در چادری که مقابل سفارت ایران در لندن برپا کرده گذارند و قصد دارد چند شب دیگر نیز به نشانه اعتراض مقابل سفارت بخوابد.

روز گذشته رتکلیف به همراه تعدادی دیگر در مقابل سفارت ایران برای دخترش جشن تولد برگزار کرد./بی‌بی‌سی فارسی



ولیعهد سعودی: در پی جنگ در منطقه نیستیم

محمد بن سلمان٬ ولیعهد عربستان سعودی٬ ایران را متهم به دست داشتن در حمله اخیر به نفتکش‌ها در دریای عمان کرد اما همزمان اعلام کرد که عربستان سعودی در پی جنگ در منطقه نیست.

بن سلمان در گفت و گو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط که یکشنبه ۲۶ خرداد منتشر شد، ضمن بیان این مطلب از جامعه جهانی خواستار اتخاذ موضع قاطع در این باره شد.

ولیعهد عربستان سعودی در این گفت و گو به سفر شنیزو آبه به تهران نیز اشاره کرد و گفت: «رژیم ایران حتی به نخست وزیر ژاپن احترام نگذاشت و در حالیکه او در تهران بود، به تلاش‌های او با حمله به دو نفتکش که یکی از آنها ژاپنی بود، پاسخ داد.»

علاوه بر عربستان، ایالات متحده نیز ایران را مسئول حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش تحت مالکیت نروژ و ژاپن دانست و وزیر خارجه بریتانیا نیز گفت که دلیلی نمی‌بیند که موضع آمریکا را رد کند./ایلنا



محمدباقر قالیباف خواستار حضور جوانان در عرصه انتخابات شد

محمد باقر قالیباف در پیامی خطاب به جوانان تاکید کرد: کشور در شرایط سختی به سر می‌برد،وارد میدان انتخابات شوید.

در پیام محمد باقر قالیباف به جوانان که به صورت تصویری منتشر شده آمده است:
کشور در وضعیت سختی بسر می برد و راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است. دو سال پیش هم در نامه ای به شما نوشتم سیاست ورزی جریان انقلابی ضمن حفظ مبانی بایستی متحول شود تا چهره های نو حرکت در مسیر نواصول گرایی را آغاز کنند

نباید منتظر دستور از بالا به پایین باشیم. همان گونه که رهبری به مفهوم آتش به اختیار اشاره کردند و در بیانیه گام دوم به جوان گرایی پرداختند، حجت بر همه ی ما تمام شد.

انتخابات پیش رو یک فرصت است و پیشرفت کشور در گرو تشکیل یک #مجلس_نو/ اگر شما جوانان همت کنید می توان به ظهور مجلسی نسبتا جوان و با تجربه امید داشت./ایسنا



ژاپن: شواهد آمریکا در مورد حمله ایران به نفتکش ها را قبول نداریم

مقامات ژاپنی اعلام کردند مدارک و شواهد آمریکا مبنی بر حمله ایران به نفتکش ها را قبول ندارند و معتقدند این مدارک کافی نیست و نباید بر اساس آن ایران را متهم کرد.

کیودو نیوز روز دوشنبه به نقل از مقامات مطلع دولتی اعلام کرد دولت ژاپن از آمریکا خواسته است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهد زیر ویدئویی که آنها مستمسک ادعاهای خود قرار داده اند اصلاً واضح و کافی نیست و هیچ چیز را ثابت نمی کند.

یک منبع دولتی ژاپن به کیودو گفته است که دولت این کشور هنوز از مدارک آمریکا قانع نشده است و معتقد است این مدارک چیزی بیش از حدس و گمان نیست.

این منبع مطلع به کیودو گفته است در همین راستا “کونو تارو ” وزیر خارجه ژاپن روز جمعه در تماس تلفنی با “مایک پمپئو ” همتای آمریکایی خود از وی خواسته است مدارک بیشتری ارایه کند چون مدارک وی کافی نیست.

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به نخست وزیر ژاپن هم به این خبرگزاری گفته است این مدارک چیزی را در مورد حمله ایران به نفتکش ها اثبات نمی کند./عصر ایران


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »