? کیوان صمیمی آزاد شد

زیتون– ساعتی پیش کیوان صمیمی٬ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش «زیتون» کیوان صمیمی سردبیر مجله ایران فردا و رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تجمع کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از روزنامه‌نگاران و فعالان کارگری بازداشت شد.

به گزارش «زیتون» به رغم اینکه حکم بازداشت موقت او یکماهه بوده و با وجود اینکه بیش از دو هفته از پایان بازجویی های وی می گذرد، به بهانه ادامه بررسی و تحقیقات، حکم بازداشت موقت او برای یک ماه دیگر نیز تمدید شده است.

کیوان صمیمی از مبارزان و زندانیان سیاسی زمان شاه بوده که بعد از انتخابات ۸۸ هم ۶ سال را در زندانهای اوین و رجایی شهر در حبس به سر برده است.

او هم اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت موقت است.

پیشتر جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و حقوق بشری در اعتراض به ادامه بازداشت کیوان صمیمی٬ بیانیه‌ای صادر کردند.

امضا کنندگان این نامه تاکید کردند که کیوان صمیمی عمر خویش را وقف تلاش برای آزادی و تامین حقوق مدنیِ مردم و بویژه حقوق محرومان و محذوفان و نادیده‌شدگان کرده‌است.

در این نامه آمده است .صمیمی با دانش و تجربه سیاسیِ خویش،در طول هفتاد سال زندگی پربارِ خود،پیش و پس از انقلاب،بارها متحمّل حبسهای طولانی شده‌ و تمامی امکانات زندگیِ خود را در این راه هزینه کرده‌است و تردیدی وجود ندارد که حبس و زندان اخیر نیز بر روحِ پرصلابتِ وی تاثیری برجای نخواهد گذارد اما چنین برخوردهایی تنها حجّت متقنی است بر نادرستی و خطای سیاستهای امنیتیِ همیشگی که پیوسته با پشتیبانیِ احکام قضایی نیز همراه بوده‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »