? زنده| دستگیری مدیر مالی وزارت نفت در حین خروج از کشور

 

دستگیری مدیر مالی وزارت نفت در حین خروج از کشور

مدیر مالی وزارت نفت که ۲۵ میلیون دلار از حساب این وزارتخانه خارج کرده بود و قصد داشت از کشور فرار کند، حین خروج از کشور دستگیر شد.

مدیر مالی وزارت نفت ۲۵ میلیون دلار از حساب این وزارتخانه خارج و به حساب یک صراف واریز کرده بود و به ظاهر می‌خواستند با این پول کار کنند.

او در حالی که صبح امروز قصد خروج از کشور را داشت که دستگیر شد. همزمان با دستگیری این مقام مسئول در وزارت نفت صراف متخلف نیز دستگیر و هر دو روانه زندان شدند و حسابی که دلارها به آن واریز شده نیز مسدود شده است./تسنیم



ایران محصولات کشاورزی روسیه را در چارچوب «برنامه نفت در برابر غذا» می‌خرد

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد که ایران محصولات کشاورزی این کشور را در ازای نفتی که پیش از این به روسیه فروخته است، وارد می‌کند.

نواک در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این‌ باره اظهار داشت: «بله، ما درباره برنامه نفت در برابر غذا گفت‌وگو کرده‌ایم. تولیدکنندگان محصولات کشاورزی روسیه در حال حاضر از همین وجوهی که به واسطه خرید نفت ایران فراهم آمده است، استفاده می‌کنند. ما درباره چشم‌انداز این همکاری و چگونگی ادامه آن در چارچوب این برنامه گفت‌وگو کرده‌ایم».

ایران و روسیه دو سال قبل برای تهاتر نفت و کالا به توافق رسیدند. این توافق ناظر به برنامه‌ای است که سال ۲۰۱۴ در برابر تحریم‌های پیشین علیه تهران تدوین شد تا ایران بتواند به ازای نفت خود غذا تهیه کند.

طبق این توافق ایران روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت به روسیه می‌فروشد./رادیو فردا



سازمان ملل: ۷۰ میلیون پناهجو و آواره در جهان

هم اکنون در جهان ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آواره و پناهجو وجود دارد.

رویترز به نقل از گزارش سازمان ملل نوشت که کشورهای در حال توسعه بیشترین آسیب‌های ناشی از “بحران پناه‌جویان” جهان را تحمل می‌کنند. این کشورها بیشترین سهم اسکان و میزبانی از ۷۰.۸ میلیون پناه‌جوی جهان را دارند که از شکنجه و جنگ فرار کرده‌اند.

در گزارش “آژانس پناهندگان سازمان ملل” آمده است که بیش از نیمی از آوارگان این “جابه‌جایی اجباری”، در سال ۲۰۱۸ در حوزه سنی کودکان جای گرفتند. این آمار در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه محسوب می‌شود و به اوج خود رسیده است./عصر ایران



پذیرش زنان بدون همراه در هتل‌ها بلامانع است

شاهرخ محمدزاده٬ رییس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا٬ ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه و زوج‌های دارای صیغه‌نامه را در مراکز اقامتی تشریح و درباره پلمب هاستل‌ها و واحدهای غیرمجاز توضیحاتی ارایه کرد.

به گفته شاهرخ محمدزاده پذیرش زنان بدون همراه٬ در صورت در دست داشتن مدارک هویتی٬ در هتل‌ها بلامانع است./ایسنا



رییس بانک مرکزی: اروپا یا باید از ما نفت بخرد یا خط مالی ایجاد کند

رییس کل بانک مرکزی گفت: «اروپا یا باید از ما نفت بخرد یا خط مالی ایجاد کند.»

او افزود که ساتما نهاد متناظر اینستکس است و ما کاملا آماده همکاری هستیم./فارس



دبیر شورای عالی امنیت ملی: جنگ نظامی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در گفت‌وگو با خبرنگاران در روسیه چنین نظر داد که «جنگ نظامی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد.»

شمخانی در حالی چنین اظهار نظر کرده است که به‌ویژه در چند روز اخیر تنش میان تهران و واشینگتن در ابعادی وسیع‌تر و شدیدتر بروز پیدا کرده است.

به اعتقاد علی شمخانی، «برخلاف جوسازی‌ها علیه ایران از سوی برخی، جنگی رخ نخواهد داد، چرا که دلیلی ندارد جنگی رخ دهد.»/فارس



اصابت یک موشک به محل استقرار دفتر شرکت‌های خارجی نفتی در بصره

شلیک یک موشک کاتیوشا به محل استقرار دفتر شرکت‌های نفتی خارجی، در شهر بصره عراق، باعث زخمی شدن دست‌کم سه نفر شده است.

این موشک به منطقه «برجسیه» در بصره برخورد کرده است. دفتر شرکت آمریکایی اکسان موبیل هم در همین منطقه قرار دارد.

پلیس عراق اعلام کرده است که شلیک این موشک تاثیری در عملیات استخراج نفت در این منطقه نداشته است.

با این حال رویترز خبر داده است که اکسان موبیل در پی منتقل کردن نزدیک به ۲۰ کارمند خارجی خود از این منطقه است. این شرکت پیشتر هم ۶۰ نفر از کارکنان خود را از این منطقه خارج کرده بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است./بی‌بی‌سی فارسی



سفر گردشگران خارجی به ایران بدون مهر و ثبت در پاسپورت

علی ربیعی٬ سخنگوی دولت٬ گفت که با دستور رییس جمهور از این پس گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت می‌توانند به ایران سفر کنند.

به گفته او برای جذب بیشتر گردشگران خارجی و اینکه ایالات متحده آمریکا متاسفانه در برنامه های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، شرایطی ایجاد کرده که هرکس به ایران می آید ممکن است به نحوی بترسند و بعدها دچار مشکل یا تحریم شوند، امروز آقای روحانی دستور دادند که این گردشگران بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند که قرار است در همه فرودگاه های ما اجرا شود./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »