شمخانی: ایران به کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه می‌دهد

کمالوندی: مهلت ۶۰ روزه به طرف‌های برجام قابل تمدید نیست

زیتون– بهروز کمالوندی٬ سخنگوی سازمان انرژی اتمی٬ امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد که «مهلت دوماهه ایران به طرف‌های باقی‌مانده در برجام قابل تمدید نیست.»

ایران روز چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت، رسما خروج خود از «برخی» تعهدات خود ذیل قرارداد اتمی موسوم به برجام را اعلام کرد.

در همین روز حسن روحانی در یک سخنرانی به همین مناسبت «۶۰ روز» به دیگر اعضای برجام مهلت داد: «اگر در ۶۰ روز به نتیجه نرسیدیم دو اقدام دیگر را شروع می‌کنیم و سطحی در غنی‌سازی‌ برای ما مطرح نخواهد بود.»

در حالی که کمتر از سه هفته به پایان این مهلت باقی مانده است، بهروز کمالوندی، سخنگوی انرژی اتمی ایران، روز چهارشنبه گفت که این مهلت دو ماهه قابل تمدید نیست.

علی شمخانی٬ دبیر شورای عالی امنیت ملی٬ نیز در همین رابطه گفت که ایران در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به صورت گام به گام کاهش تعهدات خود را برای مقابله با رفتار غیر قابل قبول طرف‌های مقابل که صرفا تامین کننده نفع یک جانبه است ادامه خواهد داد.

خبر افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران در حالی اعلام می‌شد که مطابق برجام، میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده در ایران نباید از سقف ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر شود.

طرف‌های غربی برجام یعنی فرانسه و بریتانیا و‌ آلمان به این خبر رویی چندان خوش نشان ندادند، تا آنجا که در واکنش به آن حتی از پایان یافتن نقش دیپلماتیک اروپا در این میان نیز سخن گفته شده است.

در همین زمینه یک دیپلمات اروپایی روز سه‌شنبه، ۲۸ خرداد، گفت که این سه کشور اروپایی تلاش‌های تازه‌ای را برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام انجام می‌دهند، اما در صورت نقض این توافق توسط ایران نقش آنها نیز خاتمه پیدا خواهد کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

شمخانی: ایران به کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه می‌دهد

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »