خیز دادستانی برای «فتح» فضای مجازی

زیتون– محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ امروز (چهارشنبه) مدهی شد که «اقدامات خوبی» را در راستای «رفع مشکلات فضای مجازی» در ماه‌های گذشته داشتیم و از آغاز تیرماه نیز شاهد «تحولاتی قابل توجه در فضای مجازی» خواهیم بود.

پیشتر نیز ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه در خصوص «نظارت بر فضای مجازی» گفته بود: «به هیچ عنوان محدودیت بی دلیل یا باز گذاشتن بی حساب و کتاب در خصوص فضای مجازی پذیرفته نیست. اعتقاد ما در مورد فضای مجازی که مواهب بسیاری برای مردم دارد، این است که این فضا مدیریت شود و مدیریت فضای مجازی نیز به معنای بستن این فضا نیست.»

امروز منتظری تاکید کرد: «سال‌هاست دنبال این هستیم که مشکلات فضای مجازی را از بین ببریم، در کنار استفاده از فضای مجازی که فناوری ارزشمندی است اما متأسفانه به دلیل رهاکردن این فضا و نبود مدیریت کافی بر آن، شاهد آثار سو و تبعات منفی هستیم. اقدامات خوبی را در راستای رفع مشکلات این فضا در ماه‌های گذشته داشتیم و از آغاز تیرماه نیز شاهد تحولاتی قابل توجه در فضای مجازی خواهیم بود.»

به گفته دادستان کل کشور «در این مورد اقداماتی از ناحیه رییس قوه قضائیه صورت گرفته است» و او نیز به عنوان «فردی که هم مسئولیت مستقیم در این فضا داشته و هم رییس کارگروه تأیید مصادیق مجرمانه هست»، اقداماتی را انجام داده‌ و امیدوار است در تیرماه شاهد تحولات خوبی در فضای مجازی باشیم.

منتظری اما در ادامه «بروز این تحول را مشروط دانست «به شرطی که دولتمردان و دست اندرکاران حوزه فضای مجازی وظایف ابلاغی را عمل کنند و نگذارند دستگاه قضائی ورود پیدا کند به عرصه‌هایی که خودش زیاد، مایل نیست.»

او اضافه کرد: «ما بایستی زیرساخت‌ها را آماده کنیم و در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری از شورای عالی فضای مجازی و دستگاه قضا، این فضا را هرچه سریع‌تر پاکسازی کنیم و از دستبردهایی که دشمن از این طریق به کشورمان وارد می‌کند و ضربه‌هایی را که به حیثیت، شرف، آبرو و خانواده‌های ما وارد می‌کند، کاهش دهیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. جای تاسف هست که با روی کار امدن
    ریاست جدید دستگاه قضا افراد بی
    کفایت در این دستگاه که بجای تمرکز
    بر وظایف قضایی خودشان به دنبال
    دخالت در مسایل سیاسی هستند هنوز
    بر سر این سمت ها تکیه زدند.
    وقتی یک فرد اینقدر بی تقوی هست که با غیبت و دوبهم زنی باعث برکناری همکار خود یعنی دادستان اسبق تهران شد. انتظار داری حقوق مردم را رعایت کند.
    جای تاسف هست که اقای رییسی بجای رسیدگی به عملکرد این شخص بی کفایت و اخراج او از دستگاه قضا
    تحت تاثیر او قرار میگیرد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »