? زنده| تایید خبر اعدام کارمند سازمان هوافضا «به جرم جاسوسی»


تایید خبر اعدام کارمند سازمان هوافضا «به جرم جاسوسی»

سازمان قضایی نیرو‌های مسلح امروز (شنبه) اعلام کرد حکم اعدام جلال حاجی‌زوار که او را «کارمند قراردادی سازمان هوافضای وزارت دفاع» معرفی کرده به اجرا درآمده است.

سازمان قضایی نیرو‌های مسلح جرم این فرد را «جاسوسی برای سازمان سیا و دولت آمریکا» ذکر کرده و گفته است «همسر نامبرده نیز به جرم مشارکت در جاسوسی به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده … و در حال تحمل کیفر است.»

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به جزئیات بیشتری، از جمله زمان اعدام این فرد و همچنین هویت همسر او، اشاره نکرده است.

روز قبل (جمعه) «سازمان حقوق بشر ایران» خبر داده بود که جمال (سیاوش) حاجی‌زوار، ۴۷ ساله و «از زندانیان امنیتی در خانه‌های امن سپاه پاسداران» هفته گذشته «بی سر و صدا اعدام شده» و همسر سابقش، لیلا تاجیک، نیز زندانی است.

به گفته این سازمان، حاجی‌زوار «تا زمان اعدام در سلول مرگ نگهداری می‌شد. مدت‌ها زیر بازجویی بود و شکنجه‌های سختی شد.»/باشگاه خبرنگاران جوان



مراجع اجازه برگزاری کنسرت در قم نمی‎دهند

عبدالمجید یزدی٬ معاون فرهنگی دادگستری قم با تاکید بر اینکه درقم نباید حریم شکنی شود، گفت: «به طور مثال مراجع تقلید اجازه برگزاریکنسرت در این شهر مذهبی را نمی‌دهند و یا در تمام کشور «افق کوروش» اسم فروشگاه‌های خاصی است، ولی در قم اسم این فروشگاه‌ها «افق» می‌باشد.»

او افزود: «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به دلیل حضور مراجع تقلید، حوزه علمیه و به ویژه بارگاه حضرت معصومه (س) حساسیت‌ها و ملاحظاتی در صدور مجوز اعمال می‌نماید و بر این اساس، آیین‌هایی که در استان‌های دیگر برپا می‌شود، در این شهر قابل برگزاری نیست.»

معاون فرهنگی دادگستری قم تاکید کرد: «هر دستگاهی که قصد برگزاری جشنی دارد، باید مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را اخذ نماید که دراین صورت بلامانع خواهد بود.»/تسنیم



کاردار امارات به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

در پی سرنگونی یک فروند پهپاد تجسسی آمریکا در منطقه تنگه هرمز، از آنجا که مبدا این پهپاد یک پایگاه نظامی آمریکا در امارات بوده است، کاردار این کشور صبح امروز (شنبه) به وزارت امور خارجه احضار شد و مقامات جمهوری اسلامی مراتب اعتراض شدید خود را به او ابلاغ کردند.

در این دیدار، رئیس اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه تاکید کرده است: «جمهوری اسلامی ایران ارایه تسهیلات به نیروهای بیگانه را برای هرگونه تعرض به قلمرو آبی، خاکی و فضایی ایران نمی پذیرد و کشورها نمی‌توانند در اینگونه موارد از خود سلب مسئولیت‌ کنند.»/ایسنا



دادستان کل کشور: هر کس نمی‌تواند هر جور دلش می‌خواهد لباس بپوشد

محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ گفت: «اینجا یک جامعه اسلامی است و هزاران شهید داده تا این نظام برپا و باقی بماند؛ پس هر کس نمی‌تواند بگوید که من هر جور دلم می‌خواهد می‌پوشم.»

منتظری تاکید کرد که هر کس یک زندگی شخصی دارد و یک زندگی اجتماعی؛ و افراد نمی‌توانند در رابطه با زندگی اجتماعی خود بگویند هر چه دلم بخواهد می‌پوشم، می‌گویم و می‌نوشم.

دادستان کل کشور افزود: »این گونه نیست که پشت فرمان ماشین است، بگوید حریم خصوصی خودم است؛ خیر پشت فرمان حریم خصوصی نیست. ما پشت فرمان و داخل اتومبیل را حریم خصوصی نمی‌دانیم.»/ایسنا



ترامپ: هیچ شرطی برای مذاکره آمریکا با ایران وجود ندارد

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ گفت که خواهان جنگ با ایران نیست اما اگر درگیری با این کشور رخ دهد، ویرانی به وجود می‌آید که تا به حال دیده نشده است.

ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی با تاکید بر این که بدنبال جنگ با ایران نیست، افزود: «هیچ شرطی برای مذاکره آمریکا با ایران وجود ندارد.»

رییس جمهوری آمریکا همچنین درباره لغو حمله به ایران هم گفت که آمریکا برای حمله آماده بوده و این موضوع به تایید او بستگی داشته است./صدای آمریکا



دستگیری شهردار الشتر در فرودگاه خرم آباد

حبیب نصیری شهردار الشتر در فرودگاه خرم آباد توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد .

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر الشتر با تایید این خبر گفت: حبیب نصیری سرپرست شهرداری الشتر امروز در فرودگاه خرم آباد دستگیر شد.

به گفته این عضور شورای شهر، شهردار الشتر روز ۵ شنبه همزمان با آغاز مرخصی ۵ روزه خود و سفر به تهران در فرودگاه خرم آباد توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر می شود.

بازرسان سازمان بازرسی کل کشور مدتی است برای بررسی تخلفات احتمالی در شهرداری الشتر هستند.

به نقل از منابع مطلع مشکلات مالی و جعلی بودن مدرک علت اصلی دستگیری سرپرست شهرداری الشتر است.

حبیب نصیری اهل استان هرمزگان و مدت یکساله به عنوان سرپرست شهرداری الشتر مشغول به کار است.
گفته شده شهردار دستگیر شده الشتر توسط یکی از مدیران کل استان به شورای شهر معرفی شده است./خبرگزاری صداوسیما



سخنگوی نیروهای مسلح: تهدید واقعی مذاکره است

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی نیروهای مسلح گفت که «تهدید واقعی» برای ایران، مذاکره با آمریکا است.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح آمریکا می‌خواهد از طریق مذاکره حکومت کنونی ایران را سرنگون کند.

 شکارچی تاکید کرد که ایران تهدیدهای آمریکا را با تهدید متقابل جواب می‌دهد./تسنیم


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »