ترامپ آیت‌الله خامنه‌ای را تحریم کرد

زیتون– دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، با امضای یک فرمان اجرایی اعلام کرد که واشینگتن «تحریم‌های سختی» علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی ایران٬ وضع کرد.

ایالات متحده آمریکا در واکنش به سرنگونی پهپاد این کشور بر فراز تنگه هرمز در هفته گذشته، تحریم‌های ایران را در روز دوشنبه سوم تیرماه تشدید کرد.

رییس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت با تحریم رهبر جمهوری اسلامی و دفتر او، دسترسی آیت الله خامنه‌ای به تمامی منابع مالی قطع می‌شود.

به گفته ترامپ رهبر جمهوری اسلامی مسئول اقدامات خصمانه ایران است.

ترامپ گفت که «ما خویشتنداری زیادی از خود نشان دادیم ولی این بدان معنی نیست که در آینده نیز چنین خواهیم کرد.»

رییس‌ جمهوری آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده خواهان درگیری با ایران نیست یا هیچ کشور دیگری نیست، ولی ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

او در ادامه سخنانش گفت که خواهان مذاکره با ایران برای دستیابی به یک توافق تازه است ولی تهران این درخواست را رد کرده است مگر اینکه واشینگتن تحریم‌ها را لغو کند.

لحظاتی پس از امضای این فرمان اجرایی، استیو منوچین وزیر امور خزانه‌داری به خبرنگاران گفت که ایالات متحده تا آخر هفته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار خواهد داد.

منوچین گفت که با فرمان اجرایی جدید رئیس‌جمهوری آمریکا «میلیاردها دلار دیگر از دارایی‌های ایران» ضبط خواهد شد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین از قرار گرفتن علیرضا تنگسیری، امیرعلی حاجی‌زاده و محمد پاکپور به ترتیب فرماندهان نیروی دریایی، هوا-فضا و زمینی سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های جدید خبر داد.

به گفته منوچین، پنج فرمانده دیگر سپاه هم در این فهرست قرار گرفته‌اند.

او گفت که تحریم‌های روز دوشنبه فقط واکنشی به سرنگونی پهپاد آمریکایی نیست، بلکه واکنشی به اقدامات قبلی ایران نیز هست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اگر تهدید نظامی هم کارگر نیافتد ، آزاد سازی میلیاردها دلار نظام مقدس را سر میز مذاکره می نشاند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »