? زنده| دادستان کل کشور: با افرادی که در خیابان‌ها کشف حجاب می‌کنند، قاطعانه برخورد شود

دادستان کل کشور: با افرادی که در خیابان‌ها کشف حجاب می‌کنند، قاطعانه برخورد شود

محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ ضمن تاکید بر لزوم برخورد قاطع با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: «باید نسبت به افرادی که ارزش‌های اسلامی را زیرپا می‌گذارند و با قصد و تعمد در خیابان‌ها کشف حجاب می‌کنند، قاطعانه برخورد شود.»

او افزود: «مسائل و ناهنجاری‌هایی که بعضاً اکنون دیده می‌شود توسط افراد خاصی صورت می‌گیرند که می‌خواهند از خطوط قرمز عبور کنند و ما می‌بینیم که مأموریت این‌ها تحقق اهداف دشمن است.»

منتظری با تاکید بر لزوم اتخاذ رویه‌های واحد برای برخورد با مسائل مشابه در برخی استان‌ها تصریح کرد: «دادستان‌های مراکز استان‌ها اگر در این زمینه پیشنهادی دارند به ما ارائه دهند تا ما بر روی آن بحث کنیم تا به یک روش واحد برسیم.»/فارس



ری‌شهری: با «بگیر و ببند در حجاب» حس بدی از دین به مردم ندهید

محمد محمدی ری‌شهری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «موضوع حجاب با بگیر و ببندها حل نخواهد شد.»

او افزود که روش خود را در امر به معروف و نهی از منکر باید تغییر دهیم و تا زمانی که مبادی اصلاح نشود، برخورد با نتایج فایده‌ای ندارد و هیچ وقت موفق نخواهیم شد. برخورد و تنبیه باید آخرین راه ممکن باشد و آن هم صرفاً به کسانی تعلق گیرد که تحت هر شرایطی لج بازی می‌کنند.

ری شهری که هم اکنون تولیت حرم عبدالعظیم حسنی را برعهده دارد در دهه ۶۰ ، وزیر اطلاعات بود./عصر ایران



انتقاد نماینده مجلس از برخورد خشن با موضوع حجاب

طبیه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس٬ در خصوص دستگیری دختر جوان در پارک در تذکری شفاهی از برخورد تند و خشن با موضوع حجاب انتقاد کرد.

او گفت:« در روزهای اخیر در تهران با مسئله‌ای فراتر از حجاب در جامعه مواجه هستیم که صرفاً ایجاد محدودیت در پوشش مدنظر نیست و در واقع امنیت روانی شهروندان تهرانی را سلب کرده است.»

سیاوشی در پایان سخنانش‌با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و تفاوت تعریف عرفی و فقهی از حجاب افزود:« گزارش منتشر شده مرکز پژوهش‌های مجلس نشان داده است که ارزشمندی حجاب در جامعه دچار تحول شده است و بر اساس تحقیقات تعریف عرفی و تعریف فقهی حجاب متفاوت است و بیشتر افراد تلقی عرفی از حجاب دارند که مورد توجه سیاست‌گذاران نیست.»/ایلنا



نامه جامعه دانشگاهی به رئیسی: ادامه بازداشت فعالان محیط زیست ناامیدی را نشر می‌دهد

یش از یک‌صد نفر از استادان دانشگاه‌ها و اعضای جامعه علمی کشور در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی،‌ رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه ادامه بازداشت فعالان محیط زیست که موجب گسترش ناامیدی در بین جوانان و تشکل‌های غیردولتی محیطزیستی شده، از او درخواست کردند با ورود به جزئیات حقوقی‌ پرونده فعالان محیطزیستی، این پرونده مفتوح را به سرانجام خوش برساند.

در نامه این استادان آمده است: بیش از ۵۰۰ روز از بازداشت موقت تعدادی از خوشنام‌ترین کارشناسان و فعالان محیط زیست ایران به اتهام جاسوسی می‌گذرد. اختلاف‌نظر میان دو نهاد اطلاعاتی کشور در توصیف عنوان مجرمانه متهمان مزبور که یکی متهمان را جاسوس می‌داند و دیگری که مرجع تخصصی تشخیص جاسوسی در کشور است، آنها را جاسوس نمی‌داند و معتقد است جرمی اتفاق نیفتاده و این اعمال را مجرمانه توصیف نمی‌کند، بلکه بخشی از فرآیند رایج تحقیقات محیط زیستی است، باعث سردرگمی و اطاله دادرسی شده است. این امر موجب شده تا سرنوشت جمعی از فرزندان خلف این سرزمین که جوانی‌شان را نثار حفاظت از تنوع زیستی ایران کرده‌اند و در شرایط حساس کنونی، وجودشان و حضورشان می‌توانست به حل برخی از مشکلات زیست‌محیطی کشور کمک کند، در وضعیت نامعلوم باقی بماند./ایرنا



شکایت مجلس از دولت برای عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق‌

علی مطهری٬ خبر از شکایت مجلس از دولت در خصوص عدم اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق کارکنان دولتی خبر داد.

او افزود: «متاسفانه دولت آن خواست مجلس را در خصوص اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها اجرا نکرده است. چرا که خواست مجلس این بود که فاصله بین حقوق‌های پایین و حقوق‌های بالا کم شود.»

مطهری خبر داد که در حال حاضر افزایش حقوق‌ها به شکلی عمل شده که آن هدف مصوبه مجلس انجام نشده است./فارس



سفیر ایران در سازمان ملل: نمی‌توان در سایه تهدیدها دور میز مذاکره نشست

مجید تخت روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد، با انتقاد از تحریم‌های آمریکا، می‌گوید «نمی‌توان در سایه تهدیدها دور میز مذاکره نشست.»

 تخت روانچی تاکید کرد که «نمی‌توان با کسی وارد مذاکره شد که تو را تهدید و ارعاب می‌کند.»/ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »