جمهوری اسلامی: آمریکا همه راه‌های دیپلماسی را برای همیشه بست

زیتون– عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه٬ در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و محمد جواد ظریف در توییتی نوشت، این اقدام راه دیپلماسی را «برای همیشه» می‌بندد.

او همچنین تاکید کرد که دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.

حسن روحانی، رییس جمهوری، نیز در واکنش به تحریم آیت‌الله خامنه‌ای٬ ایالات متحده را به «تحریم تمام ملت ایران» متهم کرد.

روز گذشته (دوشنبه) دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، با امضای یک فرمان اجرایی اعلام کرد که واشینگتن «تحریم‌های سختی» علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی ایران٬ وضع کرد.

ایالات متحده آمریکا در واکنش به سرنگونی پهپاد این کشور بر فراز تنگه هرمز در هفته گذشته، تحریم‌های ایران را در روز دوشنبه سوم تیرماه تشدید کرد.

رییس جمهوری آمریکا در این رابطه به خبرنگاران گفت با تحریم رهبر جمهوری اسلامی و دفتر او، دسترسی آیت الله خامنه‌ای به تمامی منابع مالی قطع می‌شود.

به گفته ترامپ رهبر جمهوری اسلامی مسئول اقدامات خصمانه ایران است.

حسن روحانی امروز ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا گفت: «کار آمریکا تحریم نیست کار ضدبشری است فعالیت‌هایی علیه حقوق بشری است و تمام ملت ایران را تحریم کرده است.»

او در عین حال اظهار داشت که «کارهایی که امروز آمریکا انجام می‌دهد به معنای شکست قطعی آمریکاست و در این زمینه تردید ندارم وگرنه هیچ آدم عاقلی این کار را انجام نمی‌دهد. یعنی در هیئت حاکمه و کاخ سفید یک سرخوردگی عجیبی بوجود آمده است، آن هم سردرگمی بزرگ.»

روحانی با وقیحانه توصیف کردن تحریم رهبر جمهوری اسلامی، گفت: «هیچ حکومتی اگر یک ذره خرد و تدبیر داشته باشد نمی‌آید بالاترین مقام یک کشور آن هم نه‌تنها مقام سیاسی، بلکه مقام دینی، اجتماعی و معنوی، نه یک فرد را که نه فقط رهبر ایران است بلکه رهبر عاشقان ایران و انقلاب اسلامی و شیعیان در جهان اسلام و در سراسر جهان است را تحریم کند.»

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »