نامه خانواده فعالان محیط زیست زندانی به رییس جدید قوه قضاییه

هیچ سند و مدرکی از سوی دادسرا و اطلاعات سپاه ارائه نشده است

زیتون– خانواده هشت فعال محیط زیست زندانی در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه برای آزادی آنان تاکید کردند.

در این نامه تاکید شده است که با گذشت یک سال و نیم از بازداشت این فعالان، «هیچ سند و مدرکی از سوی دادسرا و اطلاعات سپاه ارائه» نشده است.

بیشتر بخوانید: کاوس سیدامامی اسرائیل را فریب داد

خانواده این هشت فعال محیط زیست زندانی تایید کردند که پس از گذشت نزدیک به دو ماه از نامه قبلی به ابراهیم رئیسی و «بیان تخلفات صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده» اتفاقی رخ نداده و «روند غیرقانونی» متوقف نشده است.

در این نامه «محروم بودن متهمان از وکیل»، «انتقال تمامی بازداشت شدگان به مکان‌های نامعلوم و سوال و جواب‌های تکراری و تهدید و ارعاب پس از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست» از جمله موارد این اقدامات «غیرقانونی» در پرونده فعالان محیط زیستی ذکر شده است.

در جلسات دادگاه این هشت فعال محیط زیستی وکلای تعیین شده از سوی این فعالان محیط زیست حضور نداشتند و تنها سه نفر از وکلای «مورد اعتماد» قوه قضاییه از آنان دفاع کردند.

خانواده فعالان محیط زیست در نامه خود ادامه بازداشت موقت آنان پس از یک سال را «غیر‌قانونی خواندند» و یادآوری کردند که بر اساس ماده ۲۴۲ قانون آئین دادرسی کیفری، «در هر صورت در جرائم موجب مجازات سلب حیات (قتل)، مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرائم از یک سال تجاوز نمی‌کند».

در این نامه تاکید شده که با گذشت یک سال و نیم از تشکیل پرونده و پس از قرائت کیفرخواست در دادگاه مشخص شده که «هیچ سند و مدرکی از سوی دادسرا و اطلاعات سپاه ارائه» نشده و تنها به اعترافاتی که «تحت فشار و ارعاب و شکنجه »گرفته شده، استناد شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

نامه خانواده فعالان محیط زیست زندانی به رییس جدید قوه قضاییه

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »