مولوی عبدالحمید: اسلام دین مذاکره و گفت‌وگو است

زیتون– مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی٬ امام جمعه اهل تسنن زاهدان٬ با تاکید بر اینکه اسلام دین مذاکره است٬ گفت: «بسیار متاسفم که امروز تفرقه و اختلاف در کشورهای جهان اسلام وجود دارد.»

اسماعیل زهی در گفت‌وگو با وب سایت شفقنا ادامه داد: «امروز دشمن  بین کشورهای اسلامی اختلاف انداخته‌‌ و سعی دارد، از این تفرقه‌ها بهره ببرد.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: «به نظرم اسلام دین مذاکره است و راه‌حل، تنها مذاکره و گفتگو است.»

تمام جمعه اهل تسنن زاهدان همچنین تاکید کرد: «مسلمانان باید حقوق یکدیگر را به رسمیت بشناسند. رعایت حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی به انسجام و برادری کمک می‌کند.»

او افزود: «ما در ایران اسلامی از گفتمان صحبت استفاده می‌کنیم و راه ما راه وحدت اسلامی است. مسلمان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با هم برای حل مشکلات گفتگو کنند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان، پیشتر از اعمال «تبعیض» علیه سنی مذهب‌ها و «فقدان مساوات» میان اقوام و مذاهب در ایران انتقاد کرده بود.

این مقام مذهبی در حالی انتقادات خود را بیان کرده است که شماری از دانشگاهیان اهل‌سنت استان هرمزگان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور ایران، از «تبعیض» و «عدم به‌کارگیری شایستگان اهل‌ سنت» در این استان شکایت کرده‌اند.

او پیشتر نیز خواستار رفع «تبعیض» نسبت به اهل سنت در زمینه‌هایی چون «واگذاری مسئولیت و مناصب استانی» و «رعایت مساوات در استخدام و به کارگیری همه ملت ایران» از هر قوم و مذهب شده است.

به گفته امام جمعه اهل سنت، در زمینه تعلیم و آموزش علوم دینی اهل سنت «حساسیت بیشتری» وجود دارد و وی امیدوار است در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، مقام‌های مربوطه، برای رفع «تبعیض‌های وسیع»، «فکر وسیعی» بکنند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »