احضار سفیر بریتانیا در پی توقیف نفتکش ایرانی

زیتون– سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر داد که سفیر بریتانیا در تهران، به دنبال «توقیف غیرقانونی» نفتکش ایرانی به وزارت خارجه ایران احضار شده است.

این نفت کش که حامل نفت خام ایران به سوریه بود در سواحل جبل الطارق توسط بریتانیا توقیف شد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در توییتی اعلام کرد که سفیر بریتانیا در ایران٬ رابرت مک ایر٬ به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی احضار شده است.

موسوی در حساب توییترش نوشته است: «در پی توقیف غیر قانونی یک نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان، سفیر این کشور در تهران هم اکنون به وزارت امور خارجه احضار شد. اخبار تکمیلی متعاقبا از طریق رسانه ها اعلان خواهد شد.»

طبق اعلام دولت محلی جبل‌الطارق، نیروی دریایی بریتانیا پنجشنبه صبح ۱۳ تیر یک نفتکش که ظن آن می‌رود «حامل نفت ایران به مقصد سوریه» باشد را در این تنگه توقیف کرده است.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد مدارکی را از نظر گذرانده که نشان می‌دهند نفتکشGrace 1  با نفت ایران از سواحل این کشور راه افتاده، اگرچه مدارک کشتی می‌گوید که نفت متعلق به کشور همسایه ایران عراق است. مقامات جبل الطارق هم اشاره‌ای به سرچشمه نفت نکرده‌اند.

مقامات بریتانیا مظنون به حمل نفت خام ایران به وسیله این نفتکش هستند. امری که ناقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه است.

بریتانیا پنج‌شنبه از «اقدام قاطع» جبل الطارق در توقیف نفتکش مظنون به حمل نفت خام ایران به سوریه استقبال کرد و گفت که این حرکت دربرگیرنده پیامی روشن است مبنی بر اینکه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا ناپذیرفتنی است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »