? زنده| احضار رییس سابق ورزشگاه آزادی در پی برگزاری دو همگانی

 

 

 



احضار رییس سابق ورزشگاه آزادی در پی برگزاری دو همگانی

علی‌اکبر شعبانلو٬ رییس سابق مجموعه ورزشی آزادی٬ خبر داد که به دلیل برگزاری همایش دو همگانی در این ورزشگاه به دادسرای ارشاد احضار شده است.

علی‌اکبر شعبانلو گفت که پیش از حضور او در دادسرا و بیان دفاعیات «مشکل رفع شده است».

او گفت: «ظاهراً برخی تصاویر از حاشیه برگزاری این همایش واکنش‌هایی داشته و در نهایت موضوع به دادسرای ارشاد کشیده شده بود.»

این همایش روز ۱۳ اردیبهشت، با همکاری شهرداری تهران و با حضور چند هزار نفر برگزار شده بود.

دویدن زنان در برنامه‌های گروهی معمولا ممنوع است. در همین حال سال گذشته اولین ماراتن بین‌المللی تهران بدون حضور زنان برگزار شد./ایسنا



 بازداشت سه تن به اتهام «ارسال خوراک رسانه‌ای» در رباط کریم

دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم از دستگیری یک «باند سه نفره» در رباط کریم و نصیر شهر به اتهام «ارسال خوراک رسانه‌ای به شبکه‌های معاند» خبر داد.

محمدحسین قاسم‌پور در رابطه با اتهام این افراد توضیح داده: «این افراد با دریافت پول اقدام به جنجال‌آفرینی و ارسال خوراک رسانه‌ای به شبکه‌های معاند می‌کردند و به ازای فیلم‌های ارسالی به خارج از کشور مبالغی به حساب‌های بانکیشان واریز می‌شد.»

این مقام قضایی بدون اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده اضافه کرده مبالغ پرداختی به این افراد از کشور ترکیه ارسال می‌شده است./خبرگزاری فارس



بهزاد نبوی: باید از روحانی دفاع کرد

بهزاد نبوی٬ نایب رییس مجلس ششم٬ با اشاره به تنگناهای دولت تدبیر و امید در اداره کشور گفت: «من سینه چاک آقای روحانی نیستم ولی باید از او دفاع کرد. قوی‌ترین دولت هم نمی‌تواند از پس بحران کنونی برآید. مسئولیت دولت باید با اختیاراتی همراه باشد.»

 نبوی در ادامه با اشاره به محدودیت دولت در اجرای برنامه‌های خود گفت که الان ۶۰ درصد اقتصاد در اختیار نهادهای خارج از دولت است؛ دولت در اقتصاد نقش ندارد. اداره رادیو و تلویزیون در اختیار دولت روحانی نیست.
او افزود که مسؤولیت دولت باید با اختیاراتی همراه باشد. وی تصریح کرد: الان دولت در اقتصاد و در سیاست خارجی اختیاری ندارد.
بهزاد نوی ادامه داد که باید به میزان توان دولت برای ورود و دخالت در این حوزه‌ها توجه کرد. از دولت چه می‌خواهیم؟ دولت چه می‌تواند بکند؟ وظیفه وزرا چیست؟ مشکلات دولت از ایرادهای ما بزرگ‌تر است./ایرنا


رییس ستاد کل نیروهای مسلح: توقیف نفتکش ایرانی بدون پاسخ نخواهد ماند

محمدحسین باقری٬ رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی٬ گفت که توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق و تحت حاکمیت بریتانیا «بدون پاسخ نخواهد ماند.»

محمدحسین باقری در یک سخنرانی توقیف نفتکش ایرانی را «اقدامی تلافی‌جویانه» در پاسخ به سرنگون کردن پهپاد آمریکایی توسط جمهوری اسلامی دانست.

باقری تاکید کرد که توقیف نفتکش ایرانی «بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار مد نظر قرار خواهد گرفت.»/تسنیم



رییس ستاد مبارزه با قاچاق: استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است

علی مویدی٬ رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز٬ گفت که بخش اعظم فعالیت‌های مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال در ایران غیرقانونی است.

علی مویدی خبر داد که قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان مرتبط در این باره تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین گفت که بعید است استخراج ارزهای دیجیتال قانونی اعلام شود.

سخنان آقای مویدی در حالی بیان شده که پیش از این برخی از مقامات جمهوری اسلامی از احتمال قانونی شدن استخراج ارزهای دیجیتال سخن گفته‌اند.

پیش از این محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفته بود ایران کشوری جذاب برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین است و دولت در صدد صدور پروانه قانونی برای فعالان این حوزه است.

سعید زرندی، معاون وزیر صنعت ایران، نیز اعلام کرده که استخراج ارزهای دیجیتال «ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید.»/ایلنا


https://twitter.com/smhadimousavi/status/1148517964636971008


نامه ظریف به موگرینی: مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای عمل به برجام

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران٬ در نامه‌خود به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز یکشنبه ارسال شد، از عدم پایبندی ایران به شرط تعیین‌شده در برجام مبنی بر غنی‌سازی ۶۷/۳ درصدی اورانیوم خبر داده و تأکید کرده ایران در صورتی به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد که دیگر طرفین قرارداد به ویژه آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند مانده و آنها را به اجرا درآورند.

در نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی نوشته شده چنانچه امضاکنندگان برجام در ظرف ۶۰ روز به این شرط عمل نکنند، ایران از ماه سپتامبر (حدود دو ماه دیگر) مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را به اجرا درخواهد آورد.
پس از خروج آمریکا از برجام، ایران در اقدامی تلافی‌جویانه تا کنون در دو مرحله از تعهدات برجامی خود کاسته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا تأیید کرد که میزان ذخایر غنی‌شده اورانیوم ایران از مرز تعیین‌شده ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است. این خبر با واکنش آمریکا و اروپا روبرو شد./دویچه وله


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »