ناپدید شدن یک نفتکش در تنگه هرمز

زیتون: بر اساس گزارشی از الجزیره یک نفتکش اماراتی به نام «ریاح» چند روز قبل در هنگام عبور از تنگه هرمز مسیر خود را تغییر داد و سپس ارسال اطلاعات مربوط به مختصات جغرافیایی خود را متوقف کرد.

Risultati immagini per ‫یک نفتکش اماراتی به نام «ریاح»‬‎

بعد از اعلام این خبر یک مقام اماراتی در گفت‌وگو با العربیه اعلام کرد که کشتی مفقود شده در نزدیکی تنگه هرمز اماراتی نیست.

با این وجود روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست امروز گزارش داد که نفتکش «ریاح»  به نام امارات متحده عربی ثبت شده اما با پرچم کشور پاناما حرکت می‌کند، بنابر این گزارش این تانکر آخرین بار روز شنبه و در منطقه نزدیک جزیره قشم ایران ردگیری شده است. از آن زمان مشخص نیست که برای این نفتکش که مقصدش بندر شارجه در امارات متحده عربی بود، چه اتفاقی افتاده است.

واشنگتن پست می‌گوید که مقامات امارات متحده عربی به درخواست آنها برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخی ندادند.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه از قول یک مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده مظنون است ایران این نفتکش را توقیف کرده باشد، چرا که هم اکنون این نفتکش در یک پایگاه متعلق به سپاه در جزیره قشم است.

نفتکش ۵۸ متری (۱۹۰ فوت) ریاح معمولاً از دوبی یا شارجه به سمت ساحل غربی امارات حرکت می کرد و با گذشت از تنگه هرمز به بندر الفجیره در ساحل شرقی این کشور می رفت.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. مفقود نشده، گم شده !
    نفتکش به آن بزرگی در تنگه چه جوری گم میشود؟! گیریم دستگاه های پیام رسانی را خاموش کرده باشد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »