ظریف: ترامپ دستور حمله را لغو کرد چون به او گفتند ایران دفاع می‌کند

زیتون: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، که در نیویورک به سر می‌برد در گفت‌وگویی با برنامه هاردتاک بی‌بی‌سی گفت: «زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دستور حمله به چند هدف را در پاسخ به سرنگونی پهپاد آمریکایی داد، به او گفته شد ایران هم در دفاع از خود اقدام خواهد کرد.»

به گزارش بی‌بی سی ظریف روشن نکرد که ایران چه اقدامی ممکن بوده انجام دهد اما گفت این موضوع را به «نظامیان» واگذار می‌کند و افرود: «ما اقدامات کور انجام نمی‌دهیم. آمریکا جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته و برخی کشورها به آمریکا کمک شناسایی و تدارکاتی می‌کنند و این یعنی در جنگ مشارکت دارند. اگر جنگی در منطقه در بگیرد من فکر نمی‌کنم هیچ‌کس در امان باشد. اما بیایید از جنگ پرهیز کنیم.»

ظریف بار دیگر این گفته خود را تکرار کرد که « آقای ترامپ جنگ نمی‌خواهد اما در دولت او کسانی هستند که دیوانه و تشنه جنگ هستند.»

او همچنین تاکید کرد که ایران هم می‌خواهد از جنگ پرهیز کند اما حضور نیروهای کشورهای دیگر در خلیج‌فارس «به امنیت و ثبات آن کمکی نخواهد کرد».

وزیر امور خارجه ایران احتمال جنگ تصادفی را منتفی ندانست و گفت ایران هزاره‌ها است امنیت خلیج فارس و آزادی کشتیرانی در آن و تنگه هرمز را تامین کرده و به این کار ادامه خواهد داد چون ایران «قدرت اصلی» خلیج فارس است.

 وزیر خارجه ایران از شامگاه یکشنبه برای شرکت در شورای اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.  او همچنین امروز در توئیتی که در حساب توئیتر خود لینک مصاحبه‌اش  با شبکه ان بی سی را به اشتراک گذاشت و نوشت :«این گفت‌وگوی من با لستر هولت از ان‌بی‌سی در نیویورک است. ما روز ۱۵ ژوئیه در اقامتگاه سفیر (ایران) در سازمان ملل نشستیم و گفت‌وگو کردیم، یکی از سه ساختمانی که اجازه دارم حین انجام امور رسمی در ارتباط با سازمان ملل در آمریکا به آنها قدم بگذارم.»

روادید سفر جواد ظریف پس از موافقت مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا صادر شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »