? زنده| سخنگوی سپاه: نفتکش انگلیسی توقیف شده با ناو جنگی اسکورت می‌شد

 

 


سخنگوی سپاه: نفتکش انگلیسی توقیف شده با ناو جنگی اسکورت می‌شد

رمضان شریف٬ سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی٬ مدعی شد که نفتکش انگلیسی توقیف شده با ناو جنگی اسکورت می‌شد.

او افزود: «نفتکش انگلیسی “Stena Impero” تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت ، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»/تسنیم



بریتانیا کاردار ایران در لندن را احضار کرد

وزارت خارجه بریتانیا امروز شنبه در لندن اعلام کرد که کاردار سفارت جمهوری اسلامی در لندن را در ارتباط با توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز احضار کرده است.

ایران روز جمعه اعلام کرد که یک نفتکش بریتانیایی را “به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی” توقیف کرده است. نیروی دریایی بریتانیا از حدود دو هفته پیش یک نفتکش غول‌پیکر ایرانی را به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در جبل‌الطارق توقیف کرده است. گفته می‌شود این شناور حامل نفت ایران برای سوریه بوده است.

برخی مقام‌های جمهوری اسلامی، از جمله محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از “قاعده مقابله به مثل” دفاع کرده‌اند.



فرمانده کل سپاه: دشمن خطا کند راهبرد ما تهاجمی می‌شود

حسین سلامی٬ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی٬ با برحذر داشتن اتاق‌های فکر و جنگ جبهه دشمن از طراحی هرگونه ماجراجویی و شیطنت ضد ملت ایران تاکید کرد: در صورت خطای محاسباتی دشمنان، راهبرد دفاعی ما به راهبرد تهاجمی تغییر وضعیت داده و همه ظرفیت‌های ما سراسر تهاجمی می‌شوند./فارس



احمدی‌نژاد: ترامپ مرد عمل است و ایران باید با او وارد گفتگو شود

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز خواستار گفتگو برای حل اختلافات ریشه‌ای بین ایران و آمریکا شده، اختلافاتی که به گفته رییس‌جمهوری سابق ایران فراتر از موضوع برجام و مساله هسته‌ای ایران است.

احمدی‌نژاد در بخشی از این مصاحبه خواستار گفتگوی ایران و آمریکا بر سر مسایل مورد اختلاف شده و این موضوع را به نفع منافع بلندمدت دو ملت و دو کشور دانسته است.

او به نیویورک تایمز گفته است: «ترامپ مرد عمل است. او همچنین یک تاجر است و بنابراین قادر به محاسبه سود و زیان و تصمیم‌گیری بر این مبناست. ما به او می‌گوییم، بگذارید هزینه‌های بلندمدت (تنش و یا همکاری) بین دو کشور را محاسبه کنیم و کوته‌بین نباشیم.»

احمدی‌نژاد به تایمز گفته است، ایران و آمریکا باید به صورت مستقیم با یکدیگر گفتگو کرده و اختلافات ۴۰ ساله خود را که از ماجرای بحران تسخیر سفارت آمریکا در تهران آغاز شده و حالا به مسایل و مشکلات بر سر سیاست‌های منطقه‌ای و دیگر اختلافات رسیده را حل و فصل کنند.

او گفته ایران باید از رویکرد تماس با میانجیگران اروپایی برای تاثیرگذاری آن‌ها روی ترامپ دست بردارد و به طور مستقیم با خود ترامپ وارد دیالوگ شود و این کار ممکن است. از نظر احمدی‌نژاد اگر ترامپ در رویکرد فشار حداکثری خود علیه ایران تجدید نظر کند و برخی تحریم‌ها را بردارد زمینه برای چنین گفتگویی فراهم می‌شود./خبرآنلاین



سخنگوی سازمان انرژی اتمی: تأسیسات هسته‌ای فردو تعطیل نشده

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌و‌گویی، در واکنش به برخی اخبار درباره تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو، گفت: این تأسیسات تعطیل نشده و مرکز ملی خلاء در این مجموعه فعال بوده و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلاء انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: شیرآلات خلاء در صنایع پیچیده هسته‌ای کاربرد دارد و دیوید آلبرایت تحلیلگر هسته‌ای آمریکایی نیز در گزارش اخیر خود به پیشرفت این فناوری اذعان کرده است./ تسنیم



یک میلیارد یورو ارز دولتی گم شد

محمود واعظی، رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، در نامه‌ای خطاب به چهار وزیر، از آن‌ها خواسته در مورد «تعهدات ارزی ایفانشده دریافت‌کنندگان ارز واردات دارو و کالا‌های اساسی»، توضیحاتی ارائه دهند. در این نامه که مخاطبان اصلی آن، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی است، با قید فوریت «آنی» سؤال شده: «دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی فورا پاسخ دهند که چرا تخلف شده است؟». در پیوست این نامه به دو جدول در دو حوزه دارو و کالا‌های اساسی اشاره شده است که در این گزارش نیز به آن‌ها اشاره می‌شود.

بر اساس این نامه، ۱۰ شرکت حوزه دارو و ۱۰ شرکت در امور کالا‌های اساسی، از جمله شرکت‌هایی هستند که با وجود آنکه متعهد شده‌اند کالا را بر اساس ارز تخصیص داده‌شده، وارد کشور کنند، اما بخشی از آن‌ها را وارد کشور نکرده‌اند.

تعهدات ارزی ایفانشده در حوزه دارو، چیزی در حدود ۱۳۰ میلیون یورو است که در نامه سیدکامل تقوی‌نژاد، معاونت توسعه و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۲۴ تیرماه امسال، خطاب به شانه‌ساز، سرپرست سازمان غذا و دارو، به آن‌ها اشاره و تأکید شده: «با توجه به حساسیت موضوع، مراتب در اسرع وقت مورد رسیدگی و این معاونت را از نتیجه اقدامات انجام‌شده مطلع نمایید». بااین‌حال هنوز ادامه این روند با وجودی که «شرق» با مهرعلیان، مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت‌وگویی انجام داد، به‌طور کامل محرز نشده است و منطقی است که برای شفافیت در این زمینه، یکی از مقام‌های مسئول دراین‌باره توضیحاتی را ارائه دهند.

با جمع تعهدات ارزی ایفانشده که طبق این دو جدول، به آن‌ها اشاره شده، حوزه کالا‌های اساسی در قبال حدود ۸۴۸ میلیون و ۹۰۹ هزار یورو، کالای متعهدشده را وارد کشور نکرده است که مجموع رقمی در حدود ۹۷۹ میلیون و دو هزار و ۵۶۹ یورو را نشان می‌دهد./ روزنامه شرق


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »