تصمیم لندن برای اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی

زیتون– در پی توقیف نفتکش بریتانیایی از سوی ایران، روزنامه «دیلی تلگراف» گزارش داد که لندن طرح‌هایی را برای تحریم جمهوری اسلامی اعلام خواهد کرد.

این روزنامه نوشت که پس از توقیف نفتکش بریتانیایی از سوی ایران، وزرای بریتانیا طرح‌هایی را برای تحریم جمهوری اسلامی ارائه کرده‌اند.

بنابر این گزارش جرمی هانت قرار است در واکنش به توقیف نفتکش این کشور از سوی ایران تدابیر دیپلماتیک و اقتصادی از جمله مسدود کردن دارایی‌های ایران را اعلام کند.

دیلی تلگراف گزارش داده است که بریتانیا ممکن است از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا بخواهد تا تحریم‌هایی را که از سال ۲۰۱۶ و با تعهد هسته‌ای لغو شده بود را بار دیگر علیه ایران اعمال کنند.

پیش از این نیز جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا با اعلام این که کشورش به دنبال راه حل نظامی نیست و موضوع را از راه‌های دیپلماتیک دنبال خواهد کرد گفته بود که لندن اقدام جمهوری اسلامی را «حساب شده، اما قدرتمند» پاسخ می دهد.

از آن‌جایی که تحریم‌های احتمالی ملل متحد باید در شورای امنیت مطرح شود، و کشورهای نزدیک به ایران مانند روسیه و چین در این شورا حق «وتو» دارند، فرجام چنین درخواست احتمالی، در حال حاضر چندان روشن نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »