واکنش‌ها به انتشار فهرست «دوتابعیتی‌ها» در دولت روحانی

زیتون–  برخی از مدیران دولت دوازدهم که اسمشان در لیست «دوتابعیتی‌ها» آمده است٬ داشتن تابعیت مضاعف را تکذیب کردند.

همزمان با تکذیب تابعیت «دوگانه» برخی از مدیران دولت حسن روحانی، رییس دفتر رییس جمهوری٬ از انتشار فهرست مدیران «دوتابعیتی» ابراز خوشحالی کرد و آن را نشانه «بی‌پایه» بودن ادعاها در این باره دانست.

ایسنا خبر داد که محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری، امروز (چهارشنبه) گفت: «ما خوشحال شدیم از این که این لیست را منتشر کردند.»

او اضافه کرد: «جلوی هر کدام از اسامی این لیست نوشته شده که بر اساس شواهد و قرائن تدوین شده است و این یعنی بر اساس شواهد راجع به هر کسی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌توانید مطرح کنید و این معلوم می‌شود که حرف آقایان هیچ کدام پایه و اساسی ندارد.»

معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز اعلام کرد که «هرگونه تابعیت به غیر از تابعیت ایرانی» در مورد معصومه ابتکار «دروغ» است.

در همین رابطه حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست جمهوری نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «لیست دوتابعیتی‌ها را وزیر اطلاعات بارها تکذیب کرده است. آنچه در رسانه‌ها هم از دیروز منتشر شده بر اساس شک و تردید، ابهام و براساس “گفته می‌شود” است و صحیح نیست.»

امیری تاکید کرد: «من این لیست دوتابعیتی‌ها را تکذیب می‌کنم.»

جواد کریمی قدوسی روز سه‌شنبه پس از جنجال‌ها در جلسه مجلس درباره فهرست مدیران دوتابعیتی اعلام کرد که فهرست گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس در این باره را منتشر خواهد کرد.

پس از آن چند وب‌سایت‌ در ایران این فهرست را منتشر کردند، حاوی نام ۷۱ نفر. برخی از افراد نام برده شده در این فهرست مقامات فعلی و سابق و یا بستگان آنها و برخی نیز استاد دانشگاه و یا عضو اتاق بازرگانی هستند.

این فهرست اما شامل دو بخش است، افرادی که به گفته تهیه‌کنندگان گزارش «بر اساس مدارک موجود ظن قوی در مورد دوتابعیتی بودن آنها وجود دارد» و افرادی که «بر اساس شواهد و قرائن احتمال دوتابعیتی بودن آنها وجود دارد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »