هشدار آمریکا در مورد هر گونه همکاری با خطوط هوایی ایران

زیتون– وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی تازه به «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اشاره کرده و نسبت به انتقال «غیر مجاز» کالا و خدمات به این شرکت‌ها به شدت هشدار داده است.

در همین رابطه آمریکا به موسسات فعال در خدمات رسانی هواپیمایی هشدار داده است از ارائه خدمات به شرکت‌های هواپیمایی و هواپیماهای تحریمی ایران خودداری ورزند.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا – اوفاک – در اطلاعیه‌ای «فعالان در صنایع هواپیمایی را از خطر قرار گرفتن در معرض اقدامات تنبیهی و تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده به دلیل ارتباط یا انتقال بدون مجوز هواپیما، قطعات و اقلام، فناوری یا خدمات هواپیمایی به ایران یا شرکت‌های هواپیمایی تحریمی ایران و مرتبط با ایران» آگاه ساخته است.

این گزارش در پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است.

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی گفت که «رژیم ایران از هواپیماهای تجاری به منظور پیشبرد اهداف بی‌ثبات ساز گروه‌های تروریستی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس وابسته به آن بهره‌برداری و افراد مسلح گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی خود را به سراسر منتقل می‌کند.»

سیگال مندل‌کر در ادامه هشدار داده که شرکت‌های هوایی بین‌المللی در صورت عدم همکاری متناسب در معرض «خطرات جدی، از جمله اقدامات مدنی یا کیفری و همچنین تحریم‌های اقتصادی» ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرند.

گزارش یادشده اطلاعاتی درباره نقش بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی تجاری ایران در پشتیبانی از تلاش‌های رژیم ایران به دست می‌دهد؛ تلاش‌هایی در جهت «دامن‌زدن به خشونت از طریق ترور، رساندن تسلیحات به گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت تهران و رژیم اسد و دیگر اقدامات بی‌ثبات‌کننده.»

در این گزارش از جمله به نقش بنیادین شرکت ماهان‌ایر در حمایت از سپاه و نیروی قدس و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت آنها اشاره شده است. انتقال جنگجویان خارجی، تسلیحات و منابع مالی از جمله فعالیت‌های ماهان‌ایر در حمایت از سپاه برشمرده شده است. بر این اساس، ماهان‌ایر همچنین قاسم سلیمانی فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه که مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تحت تحریم و مشمول ممنوعیت سفر است را جابه‌جا می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »