بازطراحی راکتور آب سنگین اراک آغاز شد

زیتون– همزمان با نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام امروز با حضور دیپلمات‌های ارشد کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین و عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در وین٬ خبرهایی مبنی بر ادامه اقدام‌ها برای کاهش «گام به گام» تعهدات هسته‌ای ایران منتشر شد.

مهرداد لاهوتی٬ سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس امروز (یکشنبه) گفت که علی اکبر صالحی٬ رییس سازمان انژری اتمی٬ روز ۶ مردادماه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان این فراکسیون گفته است «فعالیت راکتور آب سنگین اراک ادامه می‌یابد.»

به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی خبر از آن داد که، علی اکبر صالحی گفته است که «با تغییر تکنولوژی، بازطراحی رآکتور تحقیقاتی اراک در حال انجام است و گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای ایران، گام به گام پیش می‌رود.»

بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، ایران فعالیت این نیروگاه ۴۰ مگاواتی را متوقف کرد و قرار شد ساختار راکتور طوری تغییر کند که قادر به تولید پلوتونیوم که برای تولید سلاح‌های هسته‌ای کاربرد دارد، نباشد.

ایران می‌گوید این راکتور برای درمان سرطان و سایر مصارف پزشکی ایزوتوپ تولید می‌کند.

ایران از اردیبهشت ماه امسال به‌خاطر تحریم‌های آمریکا بخشی از تعهدات هسته‌ای خود مانند محدودیت در میزان ذخیره و غلظت اورانیوم را لغو کرد و تهدید کرده‌است اگر اروپا منافع برجامی ایران را تأمین نکند، تعهدات بیشتری را لغو خواهد کرد؛ از جمله توقف فعالیت نیروگاه اراک.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »