محمدعلی نجفی به قصاص محکوم شد

زیتون– غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضائیه٬ امروز (سه شنبه) خبر داد که محمد علی نجفی، شهردار پیشین تهران، به قصاص محکوم شده است.

به گفته اسماعیلی در کیفرخواست سه اتهام قتل عمد، «صدمه غیرموثر در قتل» و نگهداری اسلحه غیرمجاز مطرح شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود که دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و برای محمدعلی نجفی حکم قصاص صادر کرده است.

او همچنین گفت که دادگاه، نجفی را از اتهام «صدمه غیرموثر در قتل» [ضرب‌وشتمی که جدا از مسئله قتل انجام شده] تبرئه کرده است.

محمدعلی نجفی همچنین به اتهام نگهداری «اسلحه غیرمجاز به دو سال حبس محکوم شد. این حکم غیرقطعی و قابل تجدید نظر در دیوان عالی کشور است.

میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی، روز سه‌شنبه ۷خرداد در محل سکونتش واقع در سعادت آباد بر اثر شلیک گلوله به قتل رسید. ساعاتی پس از انتشار این خبر محمدعلی نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد، اما گفت که «من به قصد کشتن نرفتم و می‌خواستم بترسانمش.»

پیش از این اتهامات نجفی «قتل عمد» میترا استاد، «حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز» و «ایراد صدمه بدنی عمدی» با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص اعلام شده بود.

نجفی و وکلایش اتهام قتل عمد را رد کرده و گفته‌اند که تیرها در حین درگیری او با میترا استاد شلیک شده است.

دادگاه محمد‌علی نجفی، شهردار پیشین تهران، روز دوشنبه، ۳۱ تیر پایان یافت.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »