سپاه یک کشتی دیگر را در خلیج فارس توقیف کرد

زیتون– رسانه‌های ایران خبر دادند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعتی پیش یک نفتکش خارجی حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت را در خلیج فارس توقیف کرده است.

روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مدعی شده این نفتکش سوخت قاچاق حمل می‌کرده است. بنا بر این گزارش این شناور به بوشهر منتقل شده است.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، در خبر خود اشاره‌ای به کشور مالک این کشتی یا پرچمی که تحت آن در حال تردد بوده نکرده است.

در اطلاعیه سپاه آمده که این شناور به بندر بوشهر منتقل شده و «با هماهنگی مسئولین قضایی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل داده شد.»

بنابر نوشته خبرگزاری فارس این کشتی حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت بوده و «در حال انتقال این سوخت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود.»

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته صداوسیمای ایران نیز نوشته این کشتی در «شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد» توقیف شده و ۷ خدمه خارجی این کشتی بازداشت شده‌اند.

سپاه پاسداران اعلام کرد که نفتکشی به نام ریاح توسط قایق‌های گشتی نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شناور خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بوده و ١٢ نفر خدمه خارجی این کشتی هم بازداشت شده‌اند.

تنش‌ها در خلیج فارس و پس از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »