?زنده| قالیباف ۶۰ میلیارد تومان به خیریه همسرش کمک کرده بود

 

 



قالیباف ۶۰ میلیارد تومان به خیریه همسرش کمک کرده بود

امروز گزارش مفصل مربوط به تخلفات گسترده شهرداری تهران در سال ۹۳ را منتشر شد که حدود دو هفته پیش در شورای شهر تهران مطرح شده بود.

در این گزارش به مواردی نظیر «کمک‌های گسترده به خیریه متعلق به همسر محمدباقر قالیباف» و «حساب‌های بانکی مخفی» طرح شده است.

«گزارش حسابرسی تلفیقی از صورت‌های مالی شهرداری در سال ۹۳» در جلسه روز ششم مرداد شورای شهر تهران قرائت شده و این شورا آن را «به صورت مشروط پذیرفته است».

گزارش حسابرسی شورای شهر تهران شامل مواردی از تخلفات گسترده شهرداری تهران در سال ۹۳، به ریاست محمدباقر قالیباف، می‌شود.

برخی از مواردی که در گزارش حسابرسی شورای شهر به آنها اشاره شده شامل «۴۷ فقره حساب بانکی مخفی»، «بدهکاری ۲۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی قوه قضائیه به شهرداری و عدم پرداخت آن»، «طلب ۴۹۷ میلیارد تومانی شهرداری از بنیاد تعاون سپاه»، «پرداخت ۶۰ میلیارد تومان کمک و همچنین اعطای زمین‌هایی به مساحت هفتادهزار متر، هفت‌هزار متر و سه‌هزار متر به خیریه امام رضا متعلق به همسر قالیباف» و «خرید و فروش ایستگاه مترو» می‌شود./خبرآنلاین



بعیدی‌نژاد: ایران و انگلیس از زمان توقیف نفتکش ایرانی در حال مذاکره‌اند

سفیر ایران در لندن امروز در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت که ایران و بریتانیا برای حل موضوع توقیف نفتکش ایرانی از یکماه پیش تا کنون «به طور مستمر در سطح سیاسی، حقوقی و فنی در حال مذاکره و گفت‌وگو هستند.»

بعیدی‌نژاد دقایقی بعد از انتشار این توییت، آن را پاک کرد. خبرگزاری ایلنا نیز که این توییت را پوشش داده بود، خبر مربوط به آن را لحظاتی پس از انتشار از فید خود حذف کرد.

بعیدی‌نژاد نوشته بود: «از یکماه پیش که انگلیس به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در آبهای جبل الطارق مبادرت نموده است، دو کشور بطور مستمر برای حل این موضوع در سطح سیاسی، حقوقی و فنی در حال مذاکره و‌گفتگو هستند.»
نفتکش گریس ۱ متعلق به جمهوری اسلامی توسط نیروی دریایی بریتانیا روز ۱۳ تیرماه در آب‌های تنگه جبل‌الطارق توقیف شد. ایران نیز چندی بعد یک نفتکش بریتانیایی را در آب‌های تنگه هرمز توقیف کرد.

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا و بعیدی‌نژاد پیش‌تر امکان تبادل این دو نفتکش را رد کرده بودند./دویچه وله



ورود زنان به ورزشگاه‌های نیاز به هماهنگی قوا دارد

لعیا جنیدی٬ معاون حقوقی رییس جمهوری٬ درباره ضرب‌الاجل فیفا به جمهوری اسلامی برای مشخص شدن حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت که «دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها است و این مسئله هیچ منع قانونی ندارد.»

جنیدی دربارهٔ اینکه گفته می‌شود شرط حضور زنان در ورزشگاه‌ها بستگی به نظر دولت دارد این موضوع تا چه حد در کابینه پیگیری شده‌است، گفت: «دولت موافق ورود خانم‌ها به وزرشگاه‌هاست و می‌دانم وزرات ورزش و جوانان هم همیشه پیگیر این موضوع بوده‌است.»

معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در عین حال تأکید کرد: «برای ورود خانم‌ها باید یک هماهنگی بین قوا به وجود بیاید.»/ایلنا



رای به صدور گواهینامه موتورسیلکت برای زنان در ایران قطعی نیست

در پی انتشار اخباری درباره رای دیوان اداری بر لزوم صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان، این دیوان قطعی بودن چنین رایی را تکذیب کرد.

ماجرای الزام صدور گواهینامه موتوسیکلت برای زنان از انتشار «دادنامه» یکی از شعب دیوان عدالت اداری در اصفهان آغاز شد که به نفع شکایت یک زن از نیروی انتظامی رای داده بود.

اما دیوان عدالت اداری روز دوشنبه ۱۴ مردادماه اعلام کرد که رای صادر شده غیرقطعی است و نیروی انتظامی تقاضای تجدید نظر در این رای را داشته است.

همچنین یک منبع آگاه در دیوان عدالت اداری گفت که بعید به نظر می رسد این رای در مرحله تجدیدنظر تایید شود./ایرنا



آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جمعیت آمریکا خواستار افزایش جمعیت ایران شد

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار با گروهی از زوج های جوان با بیان این مطلب که در آمریکا هر خانواده ۱۵ تا ۲۰ بچه دارد، خواهان افزایش جمعیت ایران شده است.

رهبر ایران در این سخنان گفته است که مردم ایران و مقامات رده بالای حکومت از درخواست او برای افزایش جمعیت حمایت می کنند، اما «مسئولین میانی درست عمل نمی کنند.»

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «واقعا هم این جور است که اگر چنانچه عدد ملّت مسلمان – حالا در یک کشور اسلامی مثل کشور ایران یا در فضای اسلامی مثل امت اسلامی- زیاد باشد، این زمینه و امکان برای رشد و تعالی در آنها وجود دارد؛ یعنی وقتی که عدّه زیاد است، افراد صالح در آن قهرا زیادترند، توانایی‌ها قهرا بیشتر است.»

او افزود: «امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّت‌های زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافته‌اند؛ چین یک نمونه‌ است، هند یک نمونه‌ است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، ارزش سیاسی، یک ارزش بین‌المللی برای آنها توانسته موفّقیّتهایی را به وجود بیاورد.»


تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »