?زنده| شرکت آمریکایی پاکار به دلیل «نقض تحریم‌های ایران» جریمه شد

 

 



شرکت آمریکایی پاکار به دلیل «نقض تحریم‌های ایران» جریمه شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پایگاه اینترنتی خود خبر داد که شرکت خودروسازی آمریکایی پاکار را به اتهام «نقض تحریم‌های ایران» جریمه کرده است. جریمه این شرکت یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار اعلام شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین می‌گوید، این شرکت مستقر در ایالت واشنگتن موافقت کرده به دلیل ۶۳ مورد نقض تحریم‌ علیه ایران جریمه بپردازد.

این شرکت ۶۳ وسیله نقلیه را از طریق شرکت تابعه خود در هلند به اروپا ارسال کرد، در حالی که ایران مصرف‌کننده نهایی این اتومبیل‌ها بود.

پاکار خودروهایی سنگین تولید می‌کند./رادیو فردا



مرکز آمار: جمعیت ایران در سال جدید به حدود ۸۳ میلیون نفر رسیده

مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار ایران می‌گوید جمعیت ایران در سال ۹۸ به حدود ۸۳ میلیون نفر رسیده و رشد ۱.۲۴ درصد داشته است.

علی اکبر محزون این رقم بر اساس نیروی کار و سرشماری مرکز آمار اعلام کرده است.

بر اساس اعلام‌های رسمی جمعیت این کشور در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۸۰ میلیون نفر بود.

علی اکبر محزون همچنین شاخص امید به زندگی را ۷۴ سال اعلام کرده است./ایلنا



محمد خاتمی: دولت و مجلس اخطار قانون اساسی دهند

محمد خاتمی، رییس‌ جمهوری اسبق سابق٬ ضمن انتقاد از برخورد با فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران با مطرح کردن «اتهام امنیتی» درباره آنان، از دولت و مجلس نیز انتقاد کرد که در این‌باره اخطار قانون اساسی نمی‌دهند.

خاتمی در دیدار با تعدادی از روزنامه‌نگاران گفت: «من در شگفتم چرا دولتی که برای استیفای حقوق ملت روی کار آمده و مجلسی که داعیه دفاع از ملت و حقوق اساسی آن‌ را دارد – دست‌کم اصلاح‌طلبانی که به مجلس راه یافته‌اند – فریاد نمی‌زنند و اقدام نمی‌کنند؟».

او افزود که چرا «اخطار قانون اساسی داده نمی‌شود؟» و نمایندگان مجلس از اختیارات خود استفاده نمی‌کنند.

«اخطار قانون اساسی» رئیس‌جمهوری ایران به دو قوه دیگر بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی ابلاغ می‌شود.

براساس این اصل، «پس از مقام رهبری، رئیس‌جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد».

با این حال در قوانین ایران اعلام نشده که اگر دیگر قوا به این اخطار توجه نکردند، رییس‌ جمهوری چه اقدام دیگری می‌تواند انجام دهد./وب‌سایت امتداد



سخنگوی سازمان ملل: آمریکا برای حضور ظریف در مجمع عمومی تابع مقررات باشد

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل٬ در یک کنفرانس خبری گفت که سازمان ملل امیدوار است دولت آمریکا راجع به حضور یافتن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، به مقررات کشور میزبان سازمان ملل پایبند باشد.

دوژاریک به خبرنگاران گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی در مجمع عمومی می‌افتد، نمی‌توانم پیش‌بینی کنم، اما سازمان ملل الزاماتی طبق توافق کشور میزبان دارد و مطابق اصول، ما امیدواریم هر کشوری که مشمول این مقررات می‌شود، طبق آن عمل کند./ایسنا


تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »