حمایت بیش از ۸۷۰۰ نفر از نامه مشاوران میرحسین موسوی به حسن روحانی:

با رفع حصر به این ستم تاریخی پایان دهید

زیتون– ۸۷۰۰ از شهروندان ایرانی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، با اشاره به دفاعیات محمدرضا خاتمی و به گفته آنان آشکار شدن «گوشه‌ای از حقایق مستند حوادث سال ۸۸» خواستار انجام «اقدام موثر» برای رفع حصر سران جنبش سبز شدند.

پس از آنکه جمعی از مشاوران میرحسین موسوی، درنامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری، نسبت به سلامت محصورین هشدار داده و خواستار رفع حصر سریع از محصورین شدند تعداد زیادی از هموطنان از این نامه حمایت کرده و خواستار رفع حصر ظالمانه شدند.

بیش از ۸۷۰۰ نفر از جانبازان، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و شهروندان فعال در فضای مجازی به کمپین حمایت از این نامه پیوستند.

به گزارش کلمه نویسندگان این بیانیه اعلام کردند که با برگزاری دادگاه محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم، «گوشه‌ای از حقایق مستند و ستمی که بر انقلاب و جمهوری اسلامی رفته آشکار شده و به‌رغم تکاپوی متخلفان، در برابر قضاوت منصفانه عامه مردم قرار گرفته است».

در دفاعیات محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق حزب مشارکت ایران، بر «تقلب هشت میلیونی» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تاکید شده است.

در همین حال این شهروندان ایران با اشاره به این دفاعیات از حسن روحانی خواستند که برای «وفا» به وعده‌های انتخاباتی خود برای رفع حصر «اقدامی مؤثر» انجام دهد و نگذارد «تداوم این ستم تاریخی بیش از این بر چهره قانون و ارزش‌های جمهوری اسلامی خدشه وارد کند».

نویسندگان این نامه همچنین تاکید کردند: «در شرایطی که کشور با سخت‌ترین فشارها و رویارویی‌های خارجی خویش مواجه است، چنین تلاشی یقیناً در جهت تقویت همدلی و انسجام داخلی، بیش از هر زمان دیگر به سود منافع ملی و اقتدار میهن عزیزمان ایران است».

نامه این شهروندان ایرانی در حمایت از نامه مشاوران میرحسین موسوی درباره رفع حصر سران جنبش سبز منتشر شده است.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد بیش از ۸ سال است که بدون محاکمه در حصر به‌سر می‌برند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

حمایت بیش از ۸۷۰۰ نفر از نامه مشاوران میرحسین موسوی به حسن روحانی:

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »