سخنگوی قوه قضاییه «اتهامات» نوشین جعفری را اعلام کرد

زیتون– غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، امروز (سه‌شنبه ۲۲ مرداد) بازداشت نوشین جعفری، عکاس تئاتر و سینما، را تایید و اتهام او را «اهانت به مناسک شیعه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی» عنوان کرد.

اسماعیلی در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود گفت: «بله اصل خبر را تایید می‌کنم. در این ارتباط فردی نه به لحاظ عکاس بودن بلکه به لحاظ اهانتی که به مقدسات  به حضرت سیدالشهدا و عزاداری آن امام اهانت شده بود و همچنین تبلیغی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در مطلب منتشره آمده بود تحت تعقیب قرار گرفت.»

خبر بازداشت نوشین جعفری٬ عکاس تئاتر و سینما٬‌ ۱۸ مردادماه منتشر شد.

به گزارش «زیتون» او روز شنبه (۱۲ مرداد) بازداشت شده بود.

برخی از کاربران موسوم به «ارزشی» در توییتر٬ هفته گذشته مدعی شده بودند که نوشین جعفری «ادمین و چهره پشت‌پرده  یک اکانت توییتری به نام یار دبستانی» بوده که علیه مقدسات شیعی فعالیت دارد.

اما شهرزاد جعفری، خواهر نوشین، هرگونه ارتباط با اکانت یار دبستانی را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید: اکانت‌های ناامن و مورد «نوشین جعفری»

او که از فعالان ستاد میرحسین موسوی بود٬ پیشتر نیز در بهمن ماه سال ۸۸ بازداشت شده بود. نوشین جعفری در زمان بازداشت از خبرنگاران روزنامه اعتماد بود و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

نوشین جعفری طی سالهای گذشته به عکاسی از سینما و تئاتر روی آورده و پیشتر نیز یک نمایشگاه عکس برگزار کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »