آمریکا خواستار ضبط نفتکش گریس-۱ شد

زیتون– منابع خبری به نقل از وکلای دولت جبل الطارق گزارش کردند که آمریکا دادخواستی را برای ادامه توقیف و ضبط نفتکش گریس-۱، حامل نفت خام ایران، به دادگاه عالی جبل الطارق ارائه داده‌اند.

دادگاه عالی جبل الطارق قرار بود بعد از ظهر امروز درباره موضوع توقیف این نفتکش تصمیم‌گیری کند اما بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که رسیدگی به پرونده چند ساعت به تأخیر می‌افتد.

امروز (پنجشنبه) دادگاه عالی جبل الطارق به پرونده توقیف نفتکش گریس-۱ رسیدگی می‌کند.

براساس این گزارش، منابع نزدیک به فابیان پیکاردو، رئیس دولت جبل‌الطارق، به روزنامه بریتانیایی سان گفته‌اند که دولت در نظر ندارد خواستار تمدید مدت توقیف این نفتکش شود و از ناخدای نفتکش تعهد گرفته شده است که در صورت آزادی از توقیف، به سوریه نرود. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از “منابع آگاه” گفته است که انتظار می‌رود دادگاه به آزادی نفتکش از توقیف رای دهد و نفتکش فردا، جمعه، جبل‌الطارق را ترک کند. برخی منابع گفته‌اند که دولت محلی درخواست توقیف تعدادی از خدمه کشتی را پس گرفته است.

دادگاه جبل‌الطارق پیشتر به درخواست دولت این سرزمین برای تمدید توقیف این نفتکش جهت رسیدگی به اتهام تخلف از مقررات اتحادیه اروپا در آب‌های سرزمینی این اتحادیه رای داده بود.

آزادی نفتکش در صورتی است که شاکیان دیگری خواستار تمدید توقیف کشتی نشوند یا در صورت ارائه چنین درخواستی، دادگاه این دادخواست را نپذیرد. برخی منابع خبری جبل‌الطارق به نقل از نماینده دادستان کل این سرزمین گزارش کرده‌اند که بامداد امروز وزارت دادگستری ایالات متحده با ارسال دادخواستی حقوقی خواستار ضبط این نفتکش شده است. این خبر هنوز از سوی منابع رسمی محلی تایید نشده است و جزئیاتی در مورد محتوای دادخواست احتمالی و استدلال حقوقی آن در دست نیست. براساس برخی گزارش‌ها، در حالیکه انتظار می‌رفت دادگاه به سرعت حکم لغو توقیف را صادر کند، صدور حکم چند ساعت به تعویق افتاده است.

چندی پیش گزارش شده بود که یک سازمان غیردولتی اسرائیلی هم به نمایندگی از سوی گروهی از شهروندان این کشور که خود را قربانیان “تروریسم تحت حمایت ایران” می‌خوانند جهت دریافت غرامت از دولت جمهوری اسلامی ایران، خواستار مصادره کشتی هستند و در نظر دارند دادخواستی را در این زمینه تسلیم مراجع قضایی جبل‌الطارق کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »