?زنده| ابتکار: مانعی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد

 

 



ابتکار: مانعی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد

معصومه ابتکار٬ معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده٬ گفت که مانعی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای حضوری مسابقات وجود ندارد.

او افزود: «مانعی نداریم که خانم‌ها در فضاهای مجزا، ورودی مجزا و امکانات مجزا بتوانند در فضای خوب و سالم ورزشگاه‌ها حاضر شوند.»

ابتکار با اظهار امیدواری نسبت به حل مساله حضور زنان در مسابقات لیگ فوتبال بیان کرد: «وزیر ورزش و جوانان به صورت خوب و جدی این مساله را دنبال می‌کند.»

ابتکار اضافه کرد: «به زودی تلاش‌های سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در این زمینه نتیجه هم خواهد داشت.»/ایرنا



ضارب توریست دوچرخه سوار آلمانی بازداشت شد

محمد صادق اکبری، رییس کل دادگستری استان مازندران، گفت که ضارب اصلی توریست دوچرخه سوار آلمانی در بازداشت است.

رییس کل دادگستری استان مازندران همچنین افزود: «در معاشرت این توریست آلمانی با چند نوجوان که همه آن‌ها کمتر از ۲۰ سال داشتند، یکی از این افراد اقدام به برداشتن اموال شخصی وی نموده و متواری می‌شود که در ادامه توریست آلمانی حین درگیری با نوجوان مذکور از ناحیه صورت و فک مصدوم و ضارب از محل متواری شد.»

او ادامه داد که افراد محلی توریست آلمانی را به پاسگاه انتظامی بخش نشتارود و بعد به بیمارستان منتقل کردند.

رییس کل دادگستری استان مازندران همچنین گفته که دوچرخه و وسایل شخصی همراه او نیز تحویل نیروی انتظامی شد.

فیلیپ مارک‌گراف، جوان ۲۸ ساله‌ای است که پس از رهایی از بیماری سرطان تصمیم گرفت با دوچرخه مسیری ۲۰ هزار کیلومتری را از طریق ترکیه، ارمنستان، ایران و پاکستان طی کند، از هیمالیا و پامیر بگذرد و به مقصد خود در جنوب هند برسد.

این دوچرخه‌سوار آلمانی که در چارچوب این پروژه به جمع‌آوری کمک مالی برای بیماران سرطانی می‌پرداخت، دوم مردادماه گذشته در شهر نشتارود مازندران مورد حمله هفت مهاجم قرار گرفت و به شدت مجروح شد. فک و استخوان صورت فیلیپ در جریان حمله مهاجمان شکست و وسایل او به سرقت رفت./ایلنا



فساد در خودروسازی؛ غارت منابع عمومی

بهرام پارسایی٬ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس٬ خبر از آن داد که گزارش این کمیسیون از وضعیت صنعت خودرو، از «فساد کلان» در این صنعت و «تبدیل خودروسازان به یک مافیای قدرتمند» حکایت دارد.

بهرام پارسایی گفت که برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ در ایران «۲۵۰ میلیون دلار» هزینه شده که با این مبلغ «می‌شد یک خط کامل تولید خودروی جدید را طراحی کرد».

او یادآوری کرد که پژو ۲۰۶ ساخت فرانسه است و در ایران تنها یک صندوق به آن اضافه شده و تبدیل به «پژو اس‌دی» شده است.

به گفته پارسایی، دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران «۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و ٢۵ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکارند و ۳۰ هزار میلیارد تومان هم زیان انباشته دارند».

او همچنین گفت که این شرکت‌ها «۲۵ هزار میلیارد تومان خودرو پیش‌فروش کرده‌اند.»/ایسنا



حمله محمد یزدی به صادق لاریجانی

محمد یزدی٬ رییس جامعه مدرسین و عضو فق‌های شورای نگهبان٬ خطاب به صادق لاریجانی گفت: «شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید.»

یزدی ضمن انتقاد ازصادق لاریجانی‌٬ گفت: «هرچند در مساله‌ای نظر، ولی فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! … از کجا آوردی ساختی؟»/کانال تلگرامی فرید مدرسی

 



صادق زیباکلام به زندان محکوم شد

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، از صدور حکم یک سال زندان برای خود خبر داد.

زیباکلام  گفت که پس از نوشتن مطلبی در اینستاگرامش درباره مقایسه بودجه استخدام سیصدهزار روحانی با بودجه استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و محیط زیست کشور دستگاه قضایی وی را به «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» متهم و این حکم را صادر کرده است.

صادق زیباکلام گفته است به حکم دادگاه اعتراض خواهد کرد.

این استاد دانشگاه تهران حدود هفت ماه پیش در تلگرامش گفته بود که «پلیس اخلاق و عفت عمومی» از وی شکایت کرده است.

این تحلیلگر سیاسی منتقد، پیشتر نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام، در دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ ماه زندان محکوم شده بود که هنوز اجرا نشده است./ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »