«دختران آزادی» آزاد شدند

زیتون– ساعتی پیش «دختران آزادی» با قرار وثیقه از زندان قرچک آزاد شدند.

روز گذشته برخی فعالان حقوق زنان و مدافعان حقوق بشر از بازداشت دست‌کم چهار دختر در ورزشگاه آزادی و انتقال آنان به زندان قرچک ورامین خبر داده‌ بودند.

بر اساس اخباری که روز گذشته (جمعه) منتشر شده بود٬ زهرا خوش‌نواز، لیلی ملکی، هدیه مروستی و فروغ علایی روز دوشنبه، ۲۱ مرداد، در تلاش برای ورود به ورزشگاه آزادی تهران بازداشت شده‌اند.

برخی گزارش‌ها نیز شمار بازداشت‌شدگان را شش نفر ذکر کرده و گفته‌اند نهاد بازداشت‌کننده این دختران سازمان اطلاعات سپاه بوده و بازداشت‌ها به خواسته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، صورت گرفته است.

فدراسیون فوتبال ایران خبر بازداشت این دختران را تایید یا تکذیب نکرده و فقط امیرمهدی علوی، سخنگوی این فدراسیون، گفته است که این نهاد نقشی در این موضوع نداشته است.

تعدادی از دختران بازداشت‌شده در ماه‌های گذشته نیز با آرایش مردانه برای ورود به ورزشگاه تلاش کرده و در برخی موارد نیز مأموران انتظامی و امنیتی آنها را بازداشت موقت کرده بودند.

بجز این دختران که به «دختران آزادی» معروف شده‌اند، گزارش شده که فروغ علایی، عکاس خبری روزنامه «دنیای اقتصاد»، نیز در میان بازداشت‌شذگان اخیر و در زندان قرچک است.

فروغ علایی اخیرا با مجموعه عکس «گریه برای آزادی» برنده جایزه جهانی عکاسی خبری، «ورلد پرس فوتو»، شده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »