?زنده| نماینده مجلس: واگذاری بندر چابهار به روسیه شایعه است

 

 



نماینده مجلس: واگذاری بندر چابهار به روسیه شایعه است

علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان و عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر خروج هند از بحث سرمایه‌گذاری در بندر چابهار و واگذاری آن به روسیه، گفت: «موضوع خروج هند از سرمایه‌گذاری در بندر چابهار کذب و شایعه است و قطعاً دو طرف به تعهدات خود در این عرصه عمل خواهند کرد.»

نماینده زاهدان در مجلس در ادامه گفت: «البته ایران از فعالیت اقتصادی روسیه و انتقال کالا از مسیر بندر چابهار استقبال می‌کند، زیرا این مسئله منافع اقتصادی زیادی برای ما دارد، اما این مسئله به معنای جایگزین کردن سرمایه‌گذاران فعلی با سرمایه‌گذاران جدید نیست.»

مسئله واگذاری بندر چابهار به روسیه در روزهای اخیر در برخی رسانه‌ها مطرح شده بود. در همین حال روز شنبه روزنامه انگلیسی‌زبان «عرب ویکلی» هم نوشته بود که «گزارش‌های تأییدنشده نشان می‌دهد روسیه طبق قرارداد دوجانبه‌ای که با ایران دارد، می‌خواهد از بندر بوشهر و بندر چابهار ایران به عنوان پایگاه‌های نظامی برای کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های هسته‌ای استفاده کند.»

به نوشته این روزنامه «این تجهیزات توسط صدها نیروی ویژه حفاظت می‌شوند.»/خانه ملت


https://twitter.com/hm7018/status/1162983022066634752


فرمانده سپاه: آزاد شدن نفتکش بریتانیایی، به تصمیم دادگاه بستگی دارد

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت که آزاد شدن نفتکش بریتانیایی ارتباطی به آزاد شدن نفتکش گریس-۱ ندارد و تصمیم درباره این نفتکش بر عهده مقام‌های قضایی است.

 تنگسیری افزود که نفتکش بریتانیایی تخلفاتی انجام داده که باید توسط دادگاه و سازمان بنادر و کشتیرانی بررسی شوند.

در فاصله کوتاهی بعد از توقیف نفتکش ایرانی گریس-۱ در آب‌های جبل‌الطارق، یک نفتکش بریتانیایی نیز در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف شد./سپاه پاسداران



جبل‌الطارق درخواست مجدد آمریکا برای توقیف گریس ۱ را رد کرد

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، مقام‌های جبل‌الطارق امروز یکشنبه اعلام کردند که نمی‌توانند به درخواست ایالات متحده آمریکا برای توقیف ابرنفتکش گریس ۱ متعلق به ایران عمل کنند، زیرا جبل‌الطارق تابع قوانین اتحادیه اروپا است.

دادگاهی در ایالات متحده روز جمعه حکم توقیف گریس ۱ را صادر کرده است. خبرگزاری رویترز با تکیه بر اسناد دادگاه گزارش کرده که آمریکا پی برده که این نفتکش از فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند. سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد.

این شناور روز سیزدهم تیرماه به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در جبل‌الطارق توقیف شد. گریس ۱ که از دیروز نام خود را به آدریان‌دریا تغییر داده، پنجشنبه گذشته پس از چندین هفته به حکم دادگاهی در جبل‌الطارق رفع توقیف شد.

ایران دو هفته پس از توقیف گریس ۱ نفتکش استینا ایمپرو را که با پرچم بریتانیا در حال تردد بود، به اتهام «نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی» در تنگه هرمز توقیف کرد. این شناور هنوز آزاد نشده است./دویچه وله


https://twitter.com/mahtabgholizade/status/1163021160063414272


نمایندگان مجلس به دنبال شکایت از هالیوود

نمایندگان مجلس امروز طرحی را علیه آمریکا٬ به هیئت رییسه مجلسه تقدیم کردند.

«الزام دولت به شکایت علیه هالیوود در دادگاه‌های بین المللی به دلیل توهین به ملت و تاریخ ایران» و «ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت‌کننده از تحریم‌های امریکا» از جمله بندهای این طرح است.

نمایندگان مجلس دلیل طرح خود برای شکایت از هالیوود را «ساخت فیلم‌ها و سریال‌های ضدایرانی و ارائه تصویر غیرواقعی و کذب از مردم و جامعه ایران» اعلام کرده‌اند.

نمایندگان مجلس ایران در طرح خود خواستار تحریم جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا و تد کروز،سناتور و سیاستمدار آمریکایی شدند.

«الزام نیروهای نظامی به افشای اطلاعات نظامی و امنیت امریکا در منطقه غرب آسیا در چارچوب منافع ملی» از دیگر بخش‌های این طرح است.

«الزام دولت به بازپس‌گیری درآمدهای آمریکا و انگلیس از نفت ایران بعد از کودتای ۲۸ مرداد»، «الزام دولت به پیگیری حقوق قربانیان و خسارت‌دیدگان کودتای ۲۸ مرداد» و «جریمه مدیران متخلفی که در جهت تحریم‌های خارجی اقدام نمایند»، دیگر بخش‌های این طرح هستند./خانه دولت



نماینده ایران در اسکار انتخاب شد: در جستجوی فریده

هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کردند.

این برای اولین بار است که یک فیلم مستند به نمایندگی از ایران راهی اسکار می‌شود.

این فیلم ماجرای زنی به نام فریده است که به دنبال خانواده واقعی‌اش می‌گردد.

بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد فارابی، این فیلم از میان ۱۰ فیلم که برای شرکت در اسکار نامزد شده بودند انتخاب شده است.

فیلم «در جستجوی فریده» تاکنون جوایز بسیاری را در جشنواره‌های مختلف ایران به دست آورده است./ روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی



مهدی مقدری٬ از شورای شهر اصفهان اخراج شد

روابط عمومی سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی اعلام کرد که دادگاه تجدید نظر اصفهان بخشی از حکم مهدی مقدری را تأیید کرده که بر اساس آن مقدری از نمایندگی شورا ی شهر اصفهان کنار گذاشته می‌شود.

مقدری دبیرکل این حزب اصلاح‌طلب در اصفهان و نماینده شورای شهر اصفهان است.

مقدری به دلیل حمایت از مهدی حاجتی٬ نماینده شورای شهر شیراز و اصغر غروی٬ فعال سیاسی و قرآن‌پژوه٬ و اعتراض به نحوه رفتار با تجمع صنفی معلمان به تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی متهم و در دادگاه بدوی از جمله به دو سال حبس محکوم شده بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان عدالت و آزادی، حکم یک سال حبس تعزیری مقدری به اتهام تشویش اذهان عمومی به مدت ۵ سال تعلیق شده، اما مجازات‌های تکمیلی شامل دو سال انفصال از شورای شهر اصفهان، دو سال ممنوعیت حضور در احزاب و سه سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی تایید شده است. بدین ترتیب مهدی مقدری از شورای شهر اصفهان کنار گذاشته شده است.



پناهیان: مردی که بخاطر ترس از زنش فرمانبرداری کند، ملعون است

علیرضا پناهیان در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «زنان و خانواده در اندیشه رهبر معظم انقلاب» در مشهد٬ گفت: «مردی که مطیع زن خود شود و از ترس از او فرمانبرداری کند، ملعون است و خود زن نیز از چنین مردی لذت نمی برد.»

او افزود: «مردان براساس قانون نظام اجتماعی مقتدر و حاکم خانه هستند و در برابر زن و فرزندانشان انعطاف پذیر می شوند، به طوری که هر زمان همسرشان شروع به گلایه کردن، ناسازگاری و فریاد زدن کرد، با او مدارا می کنند.»

پناهیان در ادامه با اشاره به قدرت زبان زنان اظهار داشت: «گناه زن در استفاده بد از زبان چند برابر گناه مردان است و در روایات مهمترین عامل ورود زنان به جهنم زبانشان دانسته شده است نه حجابشان.»

او گفت: «اغلب دختران بی بند و بار مادران دهان دریده ای دارند که در برابر شوهر خود زبانشان را نگه نداشته اند.»/ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »