صادق لاریجانی خطاب به محمد یزدی:

روزتان به شب نمی رسد اگر تعریضی ، توهینی و افترایی نداشته باشید

زیتون– صادق لاریجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به اظهارات محمد یزدی، عضو شورای نگهبان، او را به بیان «مطالب موهن» و «تکرار دروغ» متهم کرد و با اشاره به اینکه «گویی روزتان به شب نمی‌رسد اگر تعریضی، توهینی و افترایی نداشته باشید» گفت: «جناب آقای یزدی، چرا به این وضعیت افتاده‌اید؟»

او در ادامه تاکید کرد: «متاسفانه شما خودتان را در جایگاهی می بینید که نه تنها مرجع تعیین کنید ، بلکه به مراجع بزرگواری که شاید شاگرد آنها هم محسوب نمی شوید ، امر و نهی کنید و این با رویه های حسنه ای که در حوزه علمیه برقرار بود، هیچ تناسبی ندارد.»

محمد یزدی در یک سخنرانی که جزئیات آن روز ۲۶ مرداد منتشر شد٬ شدیدا به صادق لاریجانی تاخته و گفته بود: «فلانی می‌گوید اگر این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودن‌تان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید.»

محمد یزدی همچنین بدون نام بردن از اکبر طبری گفته بود: «رئیس دفتری که ده سال جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟ به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند!… از کجا آوردی ساختی؟»

صادق لاریجانی در واکنش به این اظهارات٬ امروز (یکشنبه) گفت: «در یک پاراگراف که از شما نقل کرده‌اند، خوب است که چند تا خلاف واقع گفته باشید و چند تا توهین؟»

صادق لاریجانی٬ عضو شورای نگهبان٬ خطاب به محمد یزدی٬ دیگر عضو این نهاد٬ نیز گفت: «در شورای نگهبان ، سخنان غیر دقیق ، غیر مستدل و حتی نامربوط شما برای اعضاء روشن است.»

صادق لاریجانی اشاره کرده که در یک جلسه شورای نگهبان، وی درباره یک موضوع جدید بحث می‌کرده است ولی محمد یزدی «به خیال آنکه هنوز بحث در مسئله قبلی است که راجع به آن رای‌گیری شده… مثل همیشه» شروع کرده است «به داد و قال کردن و توهین کردن و همه هاج و واج مانده بودند که شما چه می‌گویید.»

او سپس پرسیده است: «جناب یزدی، بنده که طبق نوبت و در مسئله جدید بحث می‌کردم. شما در چه عوالمی بودید؟! البته این‌گونه مشکلات از ناحیه جنابعالی در شورای نگهبان کم نیست‌. ما از شما فهم کلمات محقق نائینی و محقق عراقی و محقق اصفهانی را نمی‌خواهیم که انتظارش بی‌مورد است! اما دقت در همین عبارت‌های فارسی قوانین مصوب مجلس و دقت در بررسی خلاف قانون و یا خلاف شرع بودن آنها انتظار به حقی است که متاسفانه گاه این هم مفقود است».

لاریجانی در ادامه تهدید کرد: « سینه ام خزانه الاسرار اتهامات مجموعه ای از معاونان ، قائم مقامان و آقازاده های مسئولان و شخصیت هاست.»

رییس پیشین قوه قضائیه با اشاره به بازداشت اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه، پرسیده است: «آیا همین کار را برای آقای شریفی، قائم مقام شهردار اسبق تهران، و آقای سیف، معاون اقتصادی اطلاعات سپاه، و … کرده‌اند؟ و فساد آنها را به آقای قالیباف و آقای طائب و دیگران سرایت داده‌اند؟»

صادق آملی لاریجانی همچنین در نامه‌اش به عملکرد محمد یزدی در دو زمینه علمی و اجرایی نیز پرداخته است.

او در بخشی از این نامه خطاب به محمد یزدی نوشته است: شما بجز «داد و قال»، توهین به مسئولین و بزرگان»، «افترا زدن و تحقیر کردن» آیا «کار دیگری هم کرده‌اید‌؟»؛ شما با آیت‌الله شبیری «چه کرده‌اید‌»؟

صادق لاریجانی در بخش دیگری از نامه‌اش با این پرسش که «شما در عرصه تحقیق و پژوهش‌های علمی چه کرده‌اید»، گفته است: کافی است کسی نیم‌نگاهی به حاشیه‌های محمد یزدی بر «کتاب القضاء» بیندازد «تا معلوم شود حد تحصیلات جنابعالی و استفراغ وسعتان در باب استنباط احکام.»

محمد یزدی در آن سخنرانی به فساد مالی صادق لاریجانی نیز اشاره کرده و گفته بود که حضور آقای لاریجانی در قم هیچ اثری نداشته است. او همچنین گفته بود که لاریجانی به اسم مدرسه عملیه، کاخ ساخته است.

 لاریجانی در پاسخ به این بخش از سخنان یزدی نوشته است: «ساختمان مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان که با لطایف الحیل از دست مسئولین آن وقت درآوردید و به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان محل کار خود قرار دادید، در همین قد و قواره و وزن بود، نفرمودید کاخ ساخته اند بلکه با اشتیاق تمام به آن ساختمان نقل مکان فرمود.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه  نوشته است: «با لحنی بی ادبانه گفته اید ” آیا ارث پدرت بود”، می گویم نخیر ارث پدرم نبود!»

او در ادامه با طرح این سوال که «چرا نشر اکاذیب می کنید»٬ ادامه داد: «گویی روزتان به شب نمی رسد اگر تعریضی ، توهینی و افترایی نداشته باشید.»

صادق لاریجانی در پایان این نامه نوشت: «آقای یزدی شما و انصافتان٬ از خلاف گفتن هاتان برگردید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

صادق لاریجانی خطاب به محمد یزدی:

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »