حسن عباسی آزاد شد

زیتون– حسن عباسی٬ امروز (یکشنبه) از زندان آزاد شد.

روز ۲۳ خبر بازداشت حسن عباسی٬ منتشر شد.

ایسنا در این رابطه خبر داده بود که او «با شکایت معاون حقوقی وزارت اطلاعات» بازداشت شده است.

این خبرگزاری بر اساس پیگیری‌های خود اعلام کرد که حسن عباسی با حکم «سازمان قضایی نیروهای مسلح و گویا با شکایت معاون حقوقی وزارت اطلاعات بازداشت شده است.»

حسن عباسی در اولین اقدام پس از آزادی‌اش توییت کرد:

https://twitter.com/Dr_HasanAbbasi/status/1163036343074721792

پس از بازداشت حسن عباسی٬ خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران، دلیل بازداشت حسن عباسی را سخنان وی درباره «ارتباط وزارت اطلاعات با کانال تلگرامی آمدنیوز» عنوان کرده بود.

وزارت اطلاعات روز چهارشنبه ۲۳ مرداد اعلام کرد که بازداشت حسن عباسی، چهره تندروی اصولگرا به دلیل صدور رای حکم قطعی دادگاه صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعیه‌ای وزارت اطلاعات، این وزارتخانه پس از انتشار یک سخنرانی حسن عباسی که این نهاد اطلاعاتی- امنیتی را به «ایجاد تغییر و تحول در نظام و ارتباط این وزارتخانه با یک کانال ضدنظام» متهم کرده بود، از آقای عباسی شکایت کرد.

منظور وزارت اطلاعات ایران از «این کانال»، کانال تلگرامی «آمدنیوز» است.

حسن عباسی دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در جریان یک سخنرانی در قرچک ورامین گفته بود که کانال تلگرامی «آمدنیوز» از وزیر اطلاعات ایران «تقدیرات ویژه» می‌کند و «آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی نیوز [آمدنیوز] است؟»

پس از انتشار این سخنرانی، معاونت حقوقی وزارت اطلاعات از وی شکایت کرد. بررسی این شکایت منجر به صدور رای حبس برای آقای عباسی شده است. وزارت اطلاعات ایران میزان محکومیت حسن عباسی را ذکر نکرده است.

پرونده حسن عباسی در سازمان قضایی نیروهای مسلح بررسی شده است. او که از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، از مخالفان جدی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، است.

در همین حال، خبرگزاری تسنیم ۲۲ مهرماه پارسال به نقل از وکیل حسن عباسی خبر داد که بر اساس شکایت عباس آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی و معاونت حقوقی دولت، موکلش به هفت ماه حبس قطعی محکوم شده است. شکایت‌های یاد شده علیه حسن عباسی مربوط به دو سخنرانی او در سال ۱۳۹۵ بود.

حسن عباسی سال ۱۳۹۵ نیز با شکایت ارتش بازداشت و پس از چند روز آزاد شد. از او به عنوان رییس «مرکز بررسی‌های دکترینال» نام برده می‌شود و برخی از سخنرانی‌های او در نشست‌های سیاسی خبرساز شده است.

حسن عباسی سال ۱۳۹۵ نیز با شکایت ارتش بازداشت شده و پس از چند روز آزاد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. زبان گوشت است هرجوربخوای می‌چرخه نشخوارکردندرهرابشخوری کاراسانی است همین مرد درباره ارتش اظهار نظری کرده بوداگرادنیارا اب ببردا آنها راخواب من به این نتیجه رسیدم که این اقایاستراتژیست فهم درستی ارتش ندارد یا اینکه میخواهد قشرعظیمی که خدمتگذاریش درگذر زمان با همه بی مهریهایی که درحقش رواشده
    نسبت به انقلاب دلسرد نماید ولی این اقاروستازاده وازخانواده فقیری است که من هم افتخار هم ولایتی بودنرادارم
    خیلی تندومثل اینکه در سایه کسی پناه گرفته باشد جسورانه میتازدکه نوعی کمبود تلقی می‌شود خیرالامورو اوسطها نه به پایین با شیب تند را عقیده دارم خصوصادرموردمفسده های امروزی که حتی معتقدم محاکمه وقت گیری است بایدکناردیوارگذاشت از روحانی تاوزیرونماینده خیلی قاطی شدسیدابراهیماین سینه دیوارها را مسبوق به سابقه داردخداکندعزمش زاجزم وارادهاشرا مستحکم نماید

  2. چرا باید او باز داشت شود ؟ اگر کسی مخالف روحانی و تیمش باشد باید بازداشتش کرد !؟ هرکسی این حرف را بزند باید زد تو دهنش . وجود عباسی ها برای اقتدار ایران عزیز لازم است

  3. بله دیگه اگه یک فرد عادی بود الان زیر شکنجه به هزار تا عملیات تروریستی هم اعتراف کرده بود. ادامه بده دکتررررررر بوقچی مملکت مال شماست!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »