?مراسم نخستین سالروز درگذشت بهرام نمازی برگزار شد

زیتون– مراسم نخستین سالروز درگذشت بهرام نمازی در منزل برگزار شد.

به گزارش «زیتون» مراسم نخستین سالروز درگذشت بهرام نمازی از رهبران حزب ملت ایران که با فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از برگزاری آن در هتل سیمرغ تهران ممانعت به عمل آمده بود با تلاش خانواده نمازی در منزل ایشان در شهرک اکباتان برگزار شد.

بهرام نمازی از فعالان ملی و  از رهبران حزب ملت ایران، ۲۵ مردادماه سال گذشته٬ درگذشت.

در این مراسم سالروز درگذشت بهرام نمازی که با حضور گسترده مردم و فعالان ملی و ملی-مذهبی برگزار شد٬ کسانی چون داود هرمیداس باوند، محمد توسلی، حسین شاه‌اویسی، کورش زعیم، حسین موسویان، احمد زیدآبادی، پرستو فروهر و حسین مجتهدی حضور داشتند.

در این مراسم بهروز برومند از اعضای ارشد حزب ملت ایران، هوشنگ طالع ایران‌پژوه و نویسنده، ابوالفضل بازرگان از اعضای ارشد نهضت آزادی ایران، جواد خوانساری از فعالان اسبق دانشجویی دانشگاه پلی‌تکنیک تهران و مسعود خالقی از فعالان جوان حزب ملت ایران با ایراد سخنانی به گرامیداشت یاد و خاطره شادروان نمازی پرداختند.

بهرام نمازی ۱۵ آبان ۱۳۱۵ در شیراز متولد شد.

نمازی دردانشگاه به همراه چند نفر دیگر و از جمله مصطفی شعاعیان عضو شورای کمیته دانشجویان پلی تکنیک بود و در همین رابطه در بهمن ۱۳۴۱ به همراه تعداد زیاد دیگری از دانشجویان و فعالان سیاسی بازداشت شد و نزدیک به شش ماه را در زندان گذراند‌. نمازی بعد از آزادی فعالیت‌های سیاسی خود را ادامه داد.

او از جمله اعضا و رهبران حزب ملت ایران و از نزدیکترین افراد به مرحوم داریوش فروهر محسوب می‌شد. در سال ۱۳۴۹ و در جریان جدایی بحرین از خاک ایران بهرام نمازی به همراه داریوش فروهر و دوتن دیگر از اعضای حزب ملت ایران از جمله کسانی بودند که به فروش خاک وطن به اعتراض برخاستند و در نتیجه از سوی ساواک بازداشت، شکنجه و زندانی شدند .

مهندس نمازی از وفادارترین یاران مرحوم فروهر بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »