خانواده علیرضا شیرمحمدعلی خواستار محاکمه مسئولان زندان شدند

زیتون– محمدهادی عرفانیان٬وکیل خانواده علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی که در زندان فشافویه به قتل رسید با اعلام اعتراض خانواده این زندانی سیاسی به رای دادگاه گفت که خانواده این فعال سیاسی خواستار محاکمه عاملان و مقصران قتل فرزندشان هستند.

محمدهادی عرفانیان امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت که «یک بحث ما موضوع قاتلان بود و دیگری مقصران این حادثه فجیع؛ یعنی کسانی که با قصورشان این فرصت را به آن دو زندانی دادند که آقای شیرمحمدعلی را به قتل برسانند.»

این وکیل دادگستری با بیان این که در پرونده شیرمحمدعلی دادگاه فقط برای عاملان رأی صادر کرد و به مسئله مقصران این حادثه وارد نشده است، گفت: «ما به رأی دادگاه اعتراض کرده‌ایم چون درخواست ما این بود که مقصران این حادثه از مدیرکل سازمان‌ زندان‌ها تا رئیس زندان و افسر نگهبان شب نیز محاکمه شوند.»

«علیرضا شیرمحمدعلی» زندانی سیاسی در زندان فشافویه تهران شامگاه دوشنبه ۲۰ خرداد با ضربات چاقو مورد حمله دو نفر از زندانیان قرار گرفت و جان باخت.

این زندانی سیاسی سال گذشته به علت فعالیت‌هایش در فضای مجازی دستگیر شد.

او به اتهام‌های توهین به مقدسات٬ توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود. قرار بود دادگاه تجدیدنظر او تا یک ماه دیگر برگزار شود.

این زندانی سیاسی پیشتر در اعتراض به رعایت نشدن قانون اصل تفکیک جرایم و برای انتقال به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود. فعالان و سازمان‌های حقوق بشری در رعایت نشدن اصل تفکیک جرایم که زندانیان سیاسی را در کنار زندانیان خطرناک قرار می‌دهد بارها هشدار داده‌اند.  ایران می‌گوید این اصل در زندان‌ها رعایت می‌شود.

پیشتر محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی در گفت‌وگو با ایرناپلاس خبر از آن داده بود که تعداد ضربات وارد شده به این زندانی سیاسی بیش از ۳۰ ضربه بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »