روحانی: اگر بدانم ملاقاتی منافع ملی کشور ما را تامین می‌کند، دریغ نمی‌کنم

ترامپ: هنوز برای دیدار با ظریف زود است

زیتون– دونالد ترامپ٬ رییس‌جمهور آمریکا٬ برخلاف برخی گزارش‌ها مبنی بر بی‌اطلاعی کاخ سفید از سفر ظریف به فرانسه مدعی شد که مکرون از او برای دعوت از ظریف اجازه گرفته بود.

یک مقام کاخ سفید روزگذشته (یکشنبه) گفته بود که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، پیشاپیش در جریان سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به محل نشست گروه هفت و دیدار با هیات فرانسوی قرار نگرفته بود.

خبرگزاری رویترز که اظهارات این مقام آمریکایی را مخابره کرده، نام او را فاش نکرده است.

محمد جواد ظریف عصر یکشنبه از تهران به بیاریتز، محل اجلاس سران هفت کشور صنعتی، سفر و بلافاصله با ژان لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امروز اما ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نوشت که دونالد ترامپ در حالی که برای شرکت در نشست گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه به سر می‌برد، گفت که رییس جمهوری مکرون از او برای دعوت از وزیر امورخارجه ایران به بیاریتز اجازه گرفته بود.

ترامپ افزوده است: «از نظر من این اقدام فرانسه به هیچ وجه بی‌احترامی نبوده است، به‌ویژه اینکه از من اجازه خواسته بودند. مکرون درباره تمایلش برای دعوت از ظریف با من صحبت کرده بود و من به او گفتم که این کار را انجام دهد.»
او با این حال، گفت که نمی‌خواهد با وزیر امورخارجه ایران دیدار کند، چراکه هنوز برای این کار زود است.

ترامپ در ادامه مدعی شد که خواهان یک «ایران خوب و قوی» است، نه یک ایران ضعیف و به دنبال تغییر نظام در این کشور نیست.

رییس جمهور آمریکا همچنین گفت: «می‌خواهم بار دیگر ایران را ثروتمند کنم، اما این کشور از پولی که دولت اوباما به آن‌ها داده است، برای تامین مالی تروریسم استفاده می‌کند.»

از سوی دیگر اما حسن روحانی٬ رییس جمهوری ایران٬ با اشاره به سفر محمد جواد ظریف به محل نشست سران گروه ۷ و شرایط ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت اگر بداند «ملاقات او با فردی» می‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

او امروز در یک سخنرانی در تهران با اشاره به اینکه «برای منافع کشور از هر ابزاری باید استفاده کرد» گفت: «اگر بدانم که به جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که در نتیجه، کشور آباد شده و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم.»

حسن روحانی در خصوص این ملاقات توضیح دیگری نداده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

روحانی: اگر بدانم ملاقاتی منافع ملی کشور ما را تامین می‌کند، دریغ نمی‌کنم

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »