رییس جمهوری: سیاست‌ها را رهبری تعیین می‌کند

زیتون– حسن روحانی، رییس جمهوری٬ ضمن اعلام این نکته که «تصمیمی برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم» گفت: «اصول سیاست‌های ما را رهبری مشخص می‌کند و در مسائل ملی اختلافی وجود ندارد.»

پیشتر حسن روحانی با اشاره به سفر محمدجواد ظریف به محل نشست سران گروه ۷ و شرایط ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفته بود که اگر بداند «ملاقات او با فردی» می‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

او یک روز بعد نیز گفته بود که هر کس «بخواهد با او عکس بگیرد»، باید ابتدا «از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد».

رهبر جمهوری اسلامی درباره این سخنان حسن روحانی اظهار نظر نکرده اما پیش از این مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده بود.

حسن روحانی امروز (سه شنبه) طی سخنرانی‌اش در جلسه علنی مجلس ادامه داد: «پیشنهادهایی از طرف بسیاری مطرح شده اما پاسخ ما همیشه منفی است.»

او در ادامه تاکید کرد که اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو کند، «باز هم امکان‌پذیر است در جلسه ۱+۵ مثل قدیم حضور پیدا کند.»

روحانی درباره سخنان پیشین خود نیز توضیح داد: «چون این حرف را در سخنرانی‌ها نمی‌توانیم کاملاً باز کنیم، برخی فکر می‌کنند مقصود از مذاکره، گفت‌وگوی دو جانبه است».

رییس جمهوری اضافه کرد: «خارجی‌ها معمولا برداشت های خود را دارند اما اصول سیاست‌های ما را رهبری مشخص می‌کند؛ همه ما مسیر واحدی را طی می‌کنیم و در مسائل ملی اختلافی وجود ندارد.»

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «خواهشمندم بعضی رسانه‌های جمعی تضاد و تقابل و دوگانگی در کشور درست نکنند. شرایط ما شرایط دوگانگی نیست بلکه شرایط وحدت و صدای واحد است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »