آدریان دریا ۱ از صفحه رادارها غیب شد

زیتون– رویترز خیر داد بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها به نظر می‌آید که نفتکش گریس ۱ که به آدریان دریا۱ تغییر نام داده شده، در غرب سوریه حین حرکت در دریای مدیترانه گیرنده ‌ماهواره‌ای (ترانسپوندر) خود را خاموش کرده است.

این نفتکش که بعد از ۴۵ روز توقیف، حدود دو هفته پیش از جبل‌الطارق آزاد شد، ساعتی پیش در آب‌های سوریه سیستم سیگنال خود را خاموش کرده‌است.

رفینیتیو٬ یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها، نیز با تأیید خاموش شدن سیستم سیگنال‌دهی این نفتکش گفته‌است «آدریان دریا ۱» از زمان آزادی از جبل‌الطارق، پنج بار مسیر خود را تغییر داده و هم‌اکنون در آب‌های سوریه است و شاید برای تخلیه بار به نفتکش‌های دیگر آماده می‌شود.

در همین زمینه رادیو فردا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که خاموش کردن سیستم سیگنال می‌تواند به گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ اینکه مقصد این نفتکش سوریه است، دامن بزند.

پیشتر «تانکر ترکرز» گزارش داده بود «آدریان دریا ۱» به سواحل سوریه نزدیک شده و سه نفتکش سوئزمکس (با ابعاد سوئزگذر) ایران نیز تقریباً حوالی این منطقه هستند و احتمالاً برای تخلیه بخشی از بار آن به کار گرفته شوند.

آدریان دریا ۱ با ۲٫۱ میلیون بشکه نه قادر به گذشتن از کانال سوئز است و نه پهلوگیری در بنادر سوریه. به این خاطر دقیقاً معلوم نیست آیا این نفتکش در صورت تخلیه بخشی از بار خود، می‌خواهد از کانال سوئز گذشته و بار خود را به ایران برگرداند، یا از طریق نفتکش‌های سوئزگذر نفت خود را تحویل سوریه دهد.

بار سنگین آدریان دریا باعث شده بود که این نفتکش با طی مسیری نامتعارف و حدود ۲۳ هزار کیلومتر دریانوردی، آفریقا را دور بزند و به جبل‌الطارق برسد، چرا که عمق کانال سوئز برای عبور این نفتکش مناسب نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »