انتشار تصاویر آدریان دریا ۱ در نزدیکی بندر طرطوس سوریه

زیتون– یک کمپانی تحقیقات فضایی در آمریکا روز شنبه عکس‌هایی ماهواره‌ای منتشر کرد که ابرنفتکش آدریان دریا ۱ متعلق به ایران را در نزدیکی «طرطوس در سوریه» نشان می‌دهد.

رادیو فردا به استندا یک گزارش دی رویترز، خبر داد که کمپانی مکسار در ایالات متحده روز شنبه دو عکس ماهواره‌ای از این نفتکش عظیم منتشر کرد که آن را در «نزدیکی بندر طرطوس» در غرب سوریه نشان می‌دهد.

در همین رابطه نشریه میدل‌ایست‌آی نیز نوشت که دست‌کم نیمی از محموله این نفتکش به سوریه منتقل شد.

نفتکش حامل نفت خام ایران که حدود دو ماه پیش در آبهای منطقه جبل‌الطارق، به ظن انتقال نفت به سوریه و نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف شده بود، از سه هفته پیش که آزاد شده در آب‌های بین‌المللی سرگردان بوده است.

پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی (Middle East Eye) به نقل از دو منبع که نامشان فاش نشده گزارش داده بود که ابرنفتکش آدریان دریا ۱ دست‌کم نیمی از محموله دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه‌ای خود را به سوریه منتقل کرده است.

این نفتکش پس از رفع توقیف، ابتدا به سمت یونان و پس از آن به سوی ترکیه در حرکت بود و گفته می‌شود به دلیل خودداری این کشورها از همکاری با آن بالاخره وارد آب‌های منطقه‌ای غرب سوریه در نزدیکی بندر طرطوس شده است.

این عکس‌ها می‌تواند ادعای وزیر خارجه آمریکا را اثبات کند که پیشتر ایران را متهم کرده بود که برخلاف قولش نفتکش را به سوریه فرستاده است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز هشتم شهریورماه در توییتر نوشت: «ما اطلاعات قابل اطمینانی به دست آورده‌ایم که این نفتکش در راه خود به مقصد طرطوس سوریه است.»

علاوه بر این، راب مک‌ار، سفیر بریتانیا در تهران، نیز روز جمعه، ۲۵ مرداد، در پیامی توییتری نوشت که ابرنفتکش گریس ۱ محموله نفتی را برای «نهادهای تحریم‌شده» سوریه حمل می‌کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »