? زنده| عربستان غنی‌سازی اورانیوم را آغاز می‌کند

 

عربستان غنی‌سازی اورانیوم را آغاز می‌کند

عبد العزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز دوشنبه  ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر) در کنفرانس انرژی ابوظبی اعلام کرد که کشورش قصد دارد در آینده به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد. اگرچه او بر تنوع‌بخشی به ترکیب انرژی کشور به عنوان هدف این اقدام اشاره کرد اما اورانیوم غنی‌شده در ساخت تجهیزات نظامی نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

او گفت که کشورش محتاطانه این طرح را دنبال می‌کند و هم‌اکنون در حال آزمایش با دو رآکتور است./دویچه‌وله



حدود ۴۰۰ ایرانی به علت ورود غیرمجاز، در زندان‌های عراق

محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری٬ با بیان این‌که «حدود ۴٠٠ ایرانی از سال گذشته دوران محکومیت خود را در زندان‌های عراق می گذرانند»، به زائران ایرانی هشدار داد که ورود غیرمجاز به عراق سه سال حبس در پی دارد.

به گفته او هرچند ایران با کشور عراق موافقت‌نامه انتقال محکومان و استرداد مجرمان دارد اما تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضایی طولانی است و محکومان باید بخشی از محکومیت خود را در آن کشور گذرانیده باشند تا بتوانند در فهرست انتقال قرار گیرند./ایلنا


https://twitter.com/mohammadmosaed/status/1171052125809446912?s=12


احمدخاتمی: آنها که غیرت دارند در پی مذاکره با آمریکا نخواهند بود

احمد خاتمی گفت: «مذاکره با آمریکا یعنی تسلیم در برابر تمامی خواسته های دشمنان اما تسلیم در برابر دشمن از عاشوراییان و پیروان مکتب «هیهات من الذله» به دور است.»

خاتمی با تاکید بر این نکته که خداوند در قرآن کریم می فرماید که دشمنان دوست ندارند خوبی به شما برسد واز هر مشکلی که به شما برسد خوشحال می شوند، ابراز داشت: «آنکه غیرت دینی دارد هیچ گاه به آمریکا خوشبین نخواهد بود و آمریکا و اروپا را سر و ته یک کرباس می داند.»

امام جمعه موقت تهران با تصریح بر این نکته که سخن گفتن و مذاکره با اروپا را منع نمی کنیم اما مذکره با آمریکا سم مطلق است، بیان داشت: «آمریکا نیاز به مذاکره با ما دارد و ترامپ نیز مذاکره را برای رای آوردن در دوره آینده ریاست جمهوری آمریکا می خواهد.»خبرگزاری مهر



آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضا اعلام کرده است که ایران در حال نصب نسل‌های پیشرفته‌تری از دستگاه‌های سانتریفیوژ است.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که «کورنل فروتا» سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست امروز شورای حکام این نهاد تایید کرده است که ایران در حال نصب نسل‌های پیشرفته‌تر ماشین‌های سانتریفیوژ است.

نشست شورای حکام از دقایقی پیش در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شده و قرار است فروتا ضمن قرائت بیانیه‌ای در مورد دستور کار آژانس از جمله وضعیت نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، در نشست خبری هم در این مورد صحبت کند.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» از آغاز روند نصب زنجیره متشکل از ۱۶۴ سانتریفیوژ نسل دوم در ایران خبر داد.

«لارنس نورمن» در توییتر نوشته است: «به من گفته شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دولت‌های عضو گفته است که ایران کار نصب [زنجیره] ۱۶۴ دستگاه IR2m را آغاز کرده است.»/فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. گویند”هیهات من الذله”
    گفتند ” هیهات منا الذله”
    یعنی هیهات از ذلت
    گویند خیلی از ملت
    از ما دور باد هر ذلت
    صلا بودست از امت
    خط حسین این بوده
    برپا داشت حق سنت

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »