نخست وزیر اسرائیل جزئیات یک سایت اتمی دیگر ایران را افشا کرد

زیتون– بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل٬ ساعتی پیش در یک کنفرانس خبری گفت که اسرائیل از وجود یک «تاسیسات هسته‌ای پنهانی» در ایران اطلاع پیدا کرده است.

به گفته او این سایت هسته‌ای در آباده در استان فارس است.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که نخست وزیر اسرائیل ضمن نشان دادن تصاویری گفت که پس از آنکه ایران متوجه شد که اسرائیل پرده از این تاسیسات برداشته، تلاش کرد که شواهد و مدارک را از بین ببرد و این تاسیسات را از بین برده است.

نتانیاهو در ادامه این کنفرانس تاکید کرد که اسرائیل دقیقا از فعالیت های ایران با خبر است.

او همچنین خطاب به ایران گفت: «ما دروغ‌های شما را برملا خواهیم کرد و به شما اجازه توسعه سلاح هسته‌ای را نخواهیم داد.»

نخست وزیر اسرائیل روز گذشته نیز خواستار آن شده بود که به جای مذاکره با جمهوری اسلامی٬ باید این کشور مورد فشار همه جانبه قرار گیرد.

سال گذشته نیزنخست وزیر اسرائیل در یک سخنرانی تلویزیونی خبرداده بود اسراییل به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ایران پس از امضای توافقنامه هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ همه اسناد مربوط را در یک مرکز محرمانه در حومه تهران (شورآباد) مخفی کرده است.

آن زمان نیز نتانیاهو، با به نمایش گذاشتن تعداد زیادی پوشه و سی‌دی گفت اسرائیل در یک عملیات اطلاعاتی توانسته به ۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال از اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای نظامی ایران در قالب ۱۸۳ سی دی دست پیدا کرده است.

او با نشان دادن تصاویری از آن چه به گفته او از اسناد هسته‌ای ایران به دست آمده، ایران را متهم کرده بود که برای سال‌ها به مجامع بین المللی درباره برنامه هسته ای خود دروغ گفته است.

این ادعا آن زمان از سوی جمهوری اسلامی قویا تکذیب شد٬ اما امروز از سوی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تایید شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »