بلومبرگ: پیشنهاد ترامپ برای کاهش تحریم‌های ایران

زیتون– بلومبرگ امروز (چهارشنبه) طی گزارشی از دلیل برکناری جان بولتون پرده برداشت.

به نوشته این رسانه دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری امریکا٬ به استیون منوچین، وزیر امور خزانه‌داری این کشور پیشنهاد کرد که تحریم ها علیه ایران را کاهش دهد.

بلومرگ در این رابطه افزود که منوچین نیز از این خواسته ترامپ که روز دوشنبه در کاخ سفید صورت گرفت، به عنوان روشی برای باز کردن باب مذاکره با ایران حمایت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که پیشنهاد ترامپ با مخالفت جان بولتون مواجه و همین موضوع موجب اخراج وی از کاخ سفید شد.

در همین رابطه ریس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که این کشور به دنبال رسیدن به توافقی با ایران است.

ترامپ درباره برکناری بولتون از سمت مشاور امنیت ملی گفت که وی اشتباهات زیادی مرتکب شده بود و با افراد مهمی در دولت همراهی نداشته است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین درباره کاهش تحریم‌ها علیه ایران برای فراهم کردن مقدمه دیدار با روحانی گفت که باید ببینیم چه پیش می‌آید.

حسن روحانی اما عصر امروز در تماسی تلفنی با امانوئل مکرون٬ رییس جمهوری فرانسه٬ گفت که اگر تحریم‌ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا ندارد.

او همچنین تاکید کرد که در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده ایم به تعهدات برجامی برگردیم و جلسه ایران و ۱+۵ نیز تنها زمانی امکان پذیر است که تحریم ها برداشته شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »