سخنگوی قوه قضاییه: سحر خدایاری در بازجویی‌ها به اشتباه خود اعتراف کرده بود

زیتون– غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ در برنامه پرونده ویژه صدا و سیما در خصوص سحر خدایاری گفت که «مرحومه سحر خدایاری» علیرغم اینکه «اشتباهی را مرتکب شده بود اما در بازجویی‌ها به صراحت به اشتباه خود اعتراف و آن را پذیرفته و ابراز ندامت کرده بود.»

او همچنین گفت که دختر آبی در مراجع قضایی به هیچ عنوانی محکومیت کیفری نداشته و اصلا دادگاهی برای رسیدگی به پرونده او تشکیل نشده است تا بخواهد محکومیتی برای او صادر شود.

این اولین بار است که یک مقام قضایی صراحتا خبر «بازداشت و بازجویی» دختر آبی را تایید می‌کند.

سحر خدیاری٬ یا دختر آبی٬ زن جوانی بود که در اعتراض به روند رسیدگی قضایی پرونده‌اش مقابل دادسرا با بنزین خودش را به آتش کشیده و در گذشت.

او ساعت چهار صبح روز دوشنبه (۱۸ شهریور) در بیمارستان سوانح سوختی شهید مطهری فوت کرده است.

سحر خدایاری اعتراض به روند رسیدگی قضایی پرونده‌اش مقابل دادسرا با بنزین خودش را به آتش کشیده بود، با ۹۰ درصد سوختگی در بیمارستان بستری شد.

عصر دوشنبه ۱۱ شهریور، گزارش خودسوزی زنی در مقابل یکی از دادسرهای تهران به اورژانس اعلام شد. با اعزام تیم‌های امدادی به محل مشخص شد این زن پس از خروج از دادسرا، در حالی که فریاد می‌کشید و از موضوعی گلایه داشت با ریختن بنزین خودش را آتش زده است.

خواهر این دختر ۲۹ ساله به رکنا گفت: «خواهرم اسفندماه ۹۷ برای دیدن بازی استقلال و العین به ورزشگاه آزادی می‌رود که هنگام ورود خواهرم به ورزشگاه ماموران متوجه می‌شوند و وقتی خواهرم مقاومت می‌کند بازداشتش می‌کنند.»

او افزود: «خواهرم بیماری دو قطبی دارد و از دو سال پیش تحت نظر پزشک است مدارک کاملی داریم که به دادسرا ارایه کردیک، اما بعد از اینکه خواهرم ناسزاگویی‌هایی نزد ماموان داشته است او را مثل آدم سالم مورد بررسی قضایی قرار می‌دهند خواهرم بعد از اینکه به زندان ورامین انتقال داده می‌شود باز لطمه روحی زیادی می‌بیند و می‌ترسد تا اینکه با وثیقه آزاد می‌شود و وقتی برای دریافت گوشی اش به دادسرا می‌رود در آنجا اتفاقاتی می‌افتد که می‌شنود باید ۶ ماه در زندان بماند. خواهرم در شرایط بیماری روحی و روانی خودش را آتش می‌زند و حالا در بیمارستان شرایط بدی دارد.»

خبرگزاری رکنا از قول یک مقام قضایی٬ بدون اشاره به نام او٬ نوشت: «این خانم جوان در اسفند سال گذشته به‌خاطر بدحجابی و درگیری با مأموران پلیس امنیت دستگیر شد. مستندات لازم در همین رابطه از سوی مأموران تهیه و به دادسرای ارشاد تهران تحویل شد. به این ترتیب پرونده‌ای قضایی برای این زن با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به مأموران انتظامی تشکیل شد، اما وی با صدور قرار تأمین از سوی قاضی پرونده آزاد شد.»

این مقام قضایی افزود: «روز دوشنبه – ۱۱ شهریور- این زن برای نخستین جلسه رسیدگی به دادگاه مراجعه کرد، اما با توجه به اینکه در زمان مراجعه وی، رئیس دادگاه به خاطر فوت یکی از بستگانش در مرخصی بود، زمان دیگری برای رسیدگی به پرونده او تعیین شد، اما زن جوان در اعتراض به این موضوع پس از خروج از دادسرا با بنزینی که از قبل تهیه کرده بود، خودش را آتش زد.»دکتر مصطفی ده مرده‌ئی، رییس بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری نیز درباره آخرین وضعیت این زن به وب سایت عصر ایران گفت: «بیمار خانمی ۲۹ ساله است که به‌دلیل سوختگی شدید ناشی از بنزین با ۹۰ درصد سوختگی درجه سه در بیمارستان بستری شده و در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس می‌کند و در آی سی یو تحت درمان است؛ اما درباره سایر جزئیات پرونده وی مجاز به ارائه اطلاعات نیستیم.»
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. چه اعترافی؟! چه اشتباهی؟!
    از این اعترافها از زمان محمدرضاشاه تااکنون اعتباری ندارد. همانگونه که در حکومت استالینی اعتباری نداشت.
    اگر به اشتباه اعتراف کرد چرا خود را سوزاند؟
    چه بلایی بسر این دختر بی گناه و بی پناه آوردید که بیرون که آمد خود را آتش زد ؟
    جای شگفتی و تاسف است که رسانه ها به این نکته بی توجهند !

  2. به احتمال زیاد عوامل خارجی و شاید همان‌ها که ندا و ستار را کشتند ، مقصر بوده ا‌ند. به هر حال الان که دشمن (یا دشمنان) گروهی به نظام مقدس حمله کرده ا‌ند ، جا دارد که تا پایان انتخابات کسی صدأی نکند و با آاش نذری دلخوش باشد. . یادم رفت که کمی از یمن، چپی‌های شیلی و شجاعت کاسترو و مرحوم روبرت موگابه یادی کنم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »