? زنده| تیم استقلال با پیراهن‌هایی مزین به نام «دخترآبی» به میدان رفت

 

 

 

 

 

 



کمیسیون امنیت: ‌اروپایی‌ها ۱۵ میلیارد دلار را در قالب تنخواه واریز می‌کنند

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ مدعی شد که کشورهای اروپایی عضو برجام پذیرفته‌اند ۱۵میلیارد دلار به صندوق اینس‌تکس واریز کنند اما «این موضوع برای ایران قابل پذیرش نیست.»

به گفته او اروپایی‌ها پذیرفته‌اند این مبلغ را «در سه قسط پنج میلیارد دلاری» و «به عنوان مبلغ پیش‌فروش نفت ایران» واریز کنند «تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود».

ذوالنور در عین حال گفت که این موضوع برای ایران «قابل پذیرش نیست» زیرا «بنا بود که تمام شرایط عادی‌سازی شود … اگر این موضوع را قبول کنیم یعنی به آن بسنده کردیم»./ایرنا



احضار ۱۱ مدیر با اتهام اهمال در مدیریت سیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از آغاز رسیدگی به اتهام ۱۱ نفر از مدیران در خصوص سیل گلستان خبر داد.

سیدرضا سیدحسینی در این باره اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان بازرسی ۱۱ نفر از مدیران در خصوص حادثه سیل سال جاری به عنوان متهم معرفی شدند که هم اکنون این گزارش به بازپرسی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه اتهام این افراد شامل اهمال و تضییع بیت المال است بیان کرد: این مدیران که اغلب از ادارات آب و گاز هستند احضار شده اند و پرونده در بازپرسی ویژه جرایم کارکنان دولت در حال رسیدگی است.

دادستان گرگان تصریح کرد: آنچه که در صلاحیت مرکز استان است شامل ۱۱ نفر می‌شود و اتهام سایر افراد که در صلاحیت مرکز استان نیست به تهران فرستاده شده است.

پیش‌ترهادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در این باره گفته بود: امروز پس از فروکش کردن سیلاب مردم انتظار دارند با کسانی که کوتاهی و یا اهمال‌کاری داشتند و مسبب حادثه سیلاب بودند برخورد شود؛ لذا مردم مطمئن باشند دستگاه قضایی با کسانی که اهمال و کوتاهی آنان خسارت‌های سیل را افزایش داد برخورد می‌کند./ایسنا



فدراسیون فوتبال: حضور زنان در دیدار ایران و کامبوج گزینشی نخواهد بود

غلامحسین زمان‌آبادی٬ مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال٬ گفت: «به طور حتم حضور زنان در دیدار ایران و کامبوج به صورت گزینشی نخواهد بود و می‌توانند به صورت اینترنتی بلیط این دیدار را خریداری کنند.»

هرچند که هنوز مشخص نیست چند سکو و چند درصد ورزشگاه به زنان تعلق خواهد گرفت. به گفته زمان‌آبادی، پس از فروش بلیط و مشخص شدن تعداد زنان ثبت‌نام‌کننده مشخص خواهد شد چه تعداد سکو در اختیار زنان قرار خواهد گرفت.

بازی ایران کامبوج روز ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود./ایرنا



دعوت از پناهجوی ایرانی برای تدریس در دانشگاهی در لندن

بهروز بوچانی، نویسنده و پناهجوی ایرانی ساکن در جزیره مانوس٬ مقام استادِ مهمانِ دانشگاه بیرکبِکِ لندن را دریافت کرد.
این مقام بخاطر تلاش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی بوچانی به وی اعطا شده است.
این روزنامەنگار و رمان نویس مدت چهار سال است در جزیرەی مانوس (پاپواگینه) محبوس است و در سال‌هایی که در این کشور در اردوگاه پناهندگان زندانی بوده است این رمان را که «دوستی بجز کوهستان ندارم» نام دارد به نگارش درآورده است.
بهروز بوچانی بخاطر مشکلات امنیتی و دشواری نویسندگی در این جزیره تحت کنترل های شدید امنیتی مقامات جزیره بوده و رمانش را از طریق فضای مجازی به نگارش درآورده و آن را با پیام رسان واتساپ برای یکی از دوستان مترجمش ارسال کرده و وی نیز آن را از زبان فارسی به انگلیسی ترجمه کرده است.
بوچانی با نوشتن این رمان ضمن دریافت بزرگ‌ترین جایزه ادبی استرالیا، برنده ۱۰۰ هزار دلار استرالیا برابر با ۵۵ هزار پوند انگلیس در بخش ادبیات جایزه ویکتورین شده است./عصر ایران


مداح مشهور: برای یک روضه هزار میلیارد هم بگیرم، باز ارزان فروخته‌ام

حسین حاج٬ سازور مداح مشهور٬ گفت: «من برای یک روضه اگر هزار میلیارد هم بگیرم، باز ارزان فروخته‌ام. به اربابم سیدالشهدا (ع) قسم می‌خورم.»/عصر ایران


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »