اعتراف یک فرمانده سپاه: پهپاد آمریکایی را یک نیروی آتش به اختیار ساقط کرد

زیتون– امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران٬ امروز (یکشنبه) گفت که در جریان ساقط کردن پهپاد تجسسی آمریکا در خلیج فارس، «یک افسر جزء» سپاه «آتش به اختیار» عمل کرده است.

صبح پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد از نوع آر-کی گلوبال هاک متعلق به فرماندهی مرکزی آمریکا – سنتکام – هنگام پرواز بر فراز تنگه هرمز با شلیک موشک زمین به هوا نیروهای ایرانی سرنگون شد.

پس از آن سپاه پاسداران انقلاب گفته بود که این پهپاد را در فضای ایران هدف قرار داده و سرنگون کرده اما منابع نظامی آمریکا پرواز آن را در آسمان ایران را تکذیب کرده‌اند.

ناوسروان بیل اوربان، از سخنگویان سنتکام با تاکید بر اینکه پهپاد د در حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار گرفته، اقدام سپاه پاسداران را بی‌دلیل دانست. وی گفت که اظهارات منابع نظامی ایران در مورد ورود این پهپاد به حریم هوایی این کشور نادرست است.

سرتیپ قادر رحیم‌زاده، جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا وابسته به ارتش ایران نیز آن زمان اعلام کرد که به پهپاد تجسسی آمریکایی پیش از شلیک «بارها به علت تجاوز به فضای هوایی آب‌های سرزمینی اخطار» داده شده بود.

حال فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران امروز اعتراف کرد که «بعد از زدن پهپاد متوجه» چنین کاری شده است.

حاجی‌زاده در بخش دیگری گفته که ایران و آمریکا تمایل به جنگ با یکدیگر ندارند اما «ممکن است نیروهای در میدان که در تماس با هم هستند، دست به چنین اقدامی بزنند که در این صورت ممکن است جنگی شروع شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. به این نمیگویند اعتراف.
    ان هائی که ۲۹۰ نفر مسافر هواپیمای مسافری را زدند، اگر اعتراف میکردند؛ یک چیزی.
    اما وقتی یک افسری پشت دستگاهی نشسته که باید متجاوز را بزند، وقتی که تشخیص داد، دیگر استخاره کردن نمیخواهد! مگر آنکه شک داشته باشد. آنوقت باید تحقیق کند.
    اگر نمیزد، باید شک میکردیم و یا اعتراف به عجز.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »