اعتراض رییس جمهوری به رویکرد جناحی قوه قضاییه در «برخورد با فساد»

زیتون– حسن روحانی، رییس جمهوری، در جلسه روز گذشته با سران قوا٬ ضمن اعتراض به رویکرد قوه قضاییه٬ برگزاری دادگاه‌های موسوم به مبارزه با فساد اقتصادی را اقدامی «جناحی» خوانده است.

خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران خبر داد که حسن روحانی در جلسه روز گذشته (شنبه) قوه قضاییه را متهم کرده است که در زمینه برخورد با فساد «رویکردی جناحی» دارد.

در گزارش خبرگزاری فارس از این جلسه آمده است که ابراهیم رییسی و علامحسین اژه‌ای٬ رییس و معاون اول قوه قضاییه به این سخنان رییس جمهوری واکنش نشان داده‌اند.

روابط عمومی ریاست‌جمهوری ایران روز شنبه نیز اعلام کرده بود که «ایرادهای فراوانی» به طرح «دادگاه‌های جدید علیه اخلال اقتصادی» وارد بود، اما این طرح از سوی رئیس پیشین قوه قضائیه برای رهبر جمهوری اسلامی فرستاده شد و مورد تایید او قرار گرفت.

پس از خروج آمریکا از برجام و بحران در بازار ارز ایران با پیشنهاد صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و موافقت رهبر جمهوری اسلامی «دادگاه‌های جدید علیه اخلال اقتصادی» تصویب شد.

آرای صادره این دادگاه‌ها به‌جز اعدام، «قطعی و لازم‌الاجرا» است. این دادگاه‌‌‌ها که با حکم‌های آن چند نفر اعدام و تعدادی نیز به زندان بلندمدت محکوم شدند انتقاد برخی از حقوقدانان را نیز به دنبال داشت.

پیش از این نیز برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بارها قوه قضائیه را به «برخورد جناحی» در مبارزه با فساد متهم و اعلام کرده‌اند که دادگاه‌ها به فساد مالی نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی و بستگان افراد نزدیک به او رسیدگی نمی‌کنند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »