اعمال آمادگی آمریکا برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت

بحران در بازار نفت؛ قیمت نفت ممکن است تا ۱۰۰ دلار برسد

زیتون– کارشناسان می‌گویند، در پی حمله به تأسیسات شرکت نفتی آرامکو در عربستان سعودی ممکن است دوشنبه ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) که اولین روز کاری در غرب بعد از این حمله است قیمت هر بشکه نفت پنج تا ۱۰ دلار بالا برود.

به گزارش رویترز، برخی کارشناسان حتی بیم آن دارند، در صورتی که عربستان نتواند سریعا سر پا شده و به ظرفیت عادی این کشور در تولید نفت برگردد بهای نفت به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار نیز برسد.

یک منبع آگاه به رویترز گفته است، احتمالا این روند نه در چند روز بلکه در عرض چند هفته به حال عادی باز خواهد گشت. این حملات باعث شده که استخراج روزانه پنج میلیون و ۷۰۰هزار بشکه نفت در این پالایشگاه که بیش از نیمی از تولید روزانه نفت در عربستان را شامل می‌ششود تا اطلاع ثانوی معلق بماند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا درپی حملات به تاسیسات نفتی عربستان نسبت به بی ثباتی و تهدید امنیتی منطقه هشدار داده است.

یکی از سخنگویان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: «حمله دیروز پهپادها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان تهدیدی واقعی برای امنیت منطقه است.»

او همچنین افزود: «در زمانی که تنش ها در منطقه روبه افزایش است. این گونه حملات تلاش های موجود برای کاهش تنش ها و همچنین گفتگوها در این زمینه را تحت الشعاع قرار می دهد.»

در همین رابطه کلی‌آن کانوی، مشاور کاخ سفید، می‌گوید وزارت انرژی آمریکا آماده است در صورت لزوم، برای تثبیت بازار بخشی از “ذخایر استراتژیک نفت” آمریکا را روانه بازار کند.

دو تأسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان واقع در بقیق و خریص بامداد شنبه هدف حمله قرار گرفتند.

شبه‌نظامیان حوثی، مورد حمایت ایران، مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و مدعی شدند که این حملات با استفاده از ده پهپاد صورت گرفته است.

به گزارش رویترز و بلومبرگ، در پی این حمله تولید نفت عربستان پنج میلیون بشکه، یعنی نصف تولید روزانه، کاهش یافته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

اعمال آمادگی آمریکا برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »