ترامپ: هدف را نشانه گرفته و آماده شلیکیم

عربستان: تسلیحات حمله به تاسیسات نفتی از ایران آمده

زیتون– ائتلاف به رهبری عربستان در یمن اعلام کرد که تسلیحات به کار رفته در حمله به تاسیسات نفتی سعودی از ایران تامین شده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف، در یک نشست خبری در ریاض گفت که تمام نشانه‌ها در تحقیقات اولیه حاکی از آن است که سلاح‌هایی که در هر دو حمله علیه تاسیسات نفتی عربستان استفاده شده از ایران آمده است.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که مالکی گفت که یافته‌های مقدماتی همچنین نشان می‌دهد که این حملات از خاک یمن انجام نشده است. او گفت تحقیقات برای یافتن منشا این حملات ادامه دارد.

حوثی‌ها در یمن مسئولیت این حملات را پذیرفته‌اند اما بعضی مقام‌های آمریکایی، ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کرده‌اند. ایران دست داشتن در این حملات را رد کرده است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در واکنش به حملات پهپادی به دو پالایشگاه بزرگ عربستان سعودی، اعلام کرد آمریکا آماده اقدام نظامی است، اما منتظر می‌ماند تا ببیند پادشاهی سعودی چه کسی را رسما مقصر معرفی می‌کند.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1173354644636127232?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1173354644636127232&ref_url=https%3A%2F%2Fir.voanews.com%2Fa%2Fus-iran-saudi%2F5084591.html

او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تاسیسات نفتی عربستان سعودی مورد حمله قرار گرفت. ما بنا به [دلایلی] باور داریم که مقصر را می‌شناسیم. [ما] با اسلحه آماده شلیک، هدف را نشانه گرفته‌‌ایم، و این بستگی به تایید [شناسایی مقصر] دارد. اما ما منتظر می‌مانیم تا از پادشاهی سعودی بشنویم که به باور آنها چه کسی عامل این حمله بوده است و تحت چه شرایطی اقدام خواهیم کرد.»

پیش از این توئیت نیز، رییس جمهوری آمریکا در توئیتی دیگر اعلام کرد که مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت را صادر کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ترامپ از این حرف ها زیاد زده و می زند. اما او یک تاجر است و نزدیک انتخابات است و کاری را که بوش کرد در اشغال عراق، آن هم بعد از ” ناین ایلون” ۹/۱۱. فعلا و به این دلائل، تخریب چند پایگاه نفتی سعودی ها، نخواهد کرد.
    سعودی ها باید دست از کشتار یمن بردارند. چاره در همین است. سلاح آمریکا هم کاری نکرد! ترامپ نشان داد که جیب بری را خوب بلد است و ابلهان سعودی را چون گاو شیر ده، بقول خودش میدوشد.

  2. مقصر رژیم های دیکتاتوری و امپریالیستی هستند. و چوبش را مردم یمن و ایران و … میخورند. البته ابرقدرت های تماشاگر مثل چین و شوروی هم بی تقصیر نیستند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

ترامپ: هدف را نشانه گرفته و آماده شلیکیم

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »