اتهام سه بازداشتی استرالیایی مشخص شد؛ جاسوسی و تصویر برداری

زیتون– سخنگوی قوه قضائیه از صدور کیفرخواست برای این افراد بازداشت شده خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی امروز (سه شنبه) خبر بازداشت سه شهروند استرالیایی در ایران را در رابطه با دو پرونده تایید کرد و گفت یکی از این دو پرونده مربوط به دو نفری است که «مبادرت به عکس‌برداری از اماکن نظامی» و «مناطق ممنوعه» داشتند که شناسایی شدند.

این مقام قضایی مدعی شد که عکس و فیلم‌هایی که با «هلی شات» از این اماکن گرفته شده از «حافظه دوربین آن‌ها» به دست آمده است.

هویت این دو استرالیایی که در ایران بازداشت شده اند، پیشتر از سوی دولت استرالیا، مارک فیرکین و جولی کینگ، زوج وبلاگ‌نویس معرفی شده بود که درباره سفر و گردشگری می‌نویسند و در سفر خود به ایران بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضائیه ایران اتهام سومین شهروند استرالیایی بازداشتی در ایران را نیز «امنیتی و جاسوسی» اعلام کرد و افزود او قصد جاسوسی برای کشوری «غیراز کشور خودش»، استرالیا را داشته است.

پیشتر هویت این فرد نیز از سوی رسانه ها کایلی مور گیلبرت مدرس دانشگاه ملبورن معرفی شد که چند ماه پیش به اتهامات نامعلومی در ایران بازداشت شده است.

قوه قضائیه اعلام کرد که این متهمان «کیفرخواست» صادر شده و پرونده آن‌ها در نوبت رسیدگی دادگاه و صدور رأی است.

اعلام خبر صدور کیفرخواست در شرایطی است که روزنامه گاردین بریتانیا درباره بازداشت کایلی مور گیلبرت نوشته بود او یک استاد دانشگاه است و به «ده سال حبس» محکوم شده است.

دولت استرالیا این بازداشت‌ها را پیشتر تایید کرده و به شهروندان خود نسبت به سفر به ایران هشدار داده بود. وزیر خارجه استرالیا نیز خواهان آزادی فوری این سه شهروند استرالیایی از سوی ایران شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »